1 312 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Minispot light fråga
Hej.
Någon som har en ide eller ett tips på hur jag ska göra, ska fälla in en kopplingsdosa i väggen ovanför fönstret och sen dra slang till en infälld mini spotlight inne i smygen, men nu till problemet, hur ska jag tända den, att dra ny slang till strömbrytaren på andra sidan rummet kommer inte ske.
Och det kommer vara ständig ström fram till den nya kopplingsdosan, då det ska dras till en badrumsfläkt som är automatisk.
Så hur ska jag tända o släcka den lilla mini spotlighten i smygen, snyggt o cleant ska det vara, funkar inte med en ful strömbrytare, och den kommer ju bara fungera som mysbelysning, alltså tändas på kvällar.
Tänkte en stund på att sätta ett skymningsrelä, men vill nog ändå kunna styra när den ska släckas iaf.
Någon som kan komma med en kläckande ide, vore grymt uppskattat.
Någon som har en ide eller ett tips på hur jag ska göra, ska fälla in en kopplingsdosa i väggen ovanför fönstret och sen dra slang till en infälld mini spotlight inne i smygen, men nu till problemet, hur ska jag tända den, att dra ny slang till strömbrytaren på andra sidan rummet kommer inte ske.
Och det kommer vara ständig ström fram till den nya kopplingsdosan, då det ska dras till en badrumsfläkt som är automatisk.
Så hur ska jag tända o släcka den lilla mini spotlighten i smygen, snyggt o cleant ska det vara, funkar inte med en ful strömbrytare, och den kommer ju bara fungera som mysbelysning, alltså tändas på kvällar.
Tänkte en stund på att sätta ett skymningsrelä, men vill nog ändå kunna styra när den ska släckas iaf.
Någon som kan komma med en kläckande ide, vore grymt uppskattat.
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Speciellt när det gäller Plejd...E etompau skrev:
Den kommer visas upp på Kistamässan om en månad, jag har själv hållit en i handen så det borde inte vara så långt bort.
Nexa håller jag mig ifrån, rekommenderar istället Eaton, Schneider eller Eltako. Dock i en helt annan prisklass.
Ja Plejd verkar har fått snurr på sin utveckling och tillverkning (i Malmö).
Nexa har också något nytt på gång som tydligen ska lanserar på elmässan:
https://nxtbynexa.se/#productinfo
300 meters räckvidd, krypterad tvåvägskommunikation!
Nexa har också något nytt på gång som tydligen ska lanserar på elmässan:
https://nxtbynexa.se/#productinfo
300 meters räckvidd, krypterad tvåvägskommunikation!
Ni är grymma, tack för grymma svar
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden