Hej.
Någon som har en ide eller ett tips på hur jag ska göra, ska fälla in en kopplingsdosa i väggen ovanför fönstret och sen dra slang till en infälld mini spotlight inne i smygen, men nu till problemet, hur ska jag tända den, att dra ny slang till strömbrytaren på andra sidan rummet kommer inte ske.

Och det kommer vara ständig ström fram till den nya kopplingsdosan, då det ska dras till en badrumsfläkt som är automatisk.
Så hur ska jag tända o släcka den lilla mini spotlighten i smygen, snyggt o cleant ska det vara, funkar inte med en ful strömbrytare, och den kommer ju bara fungera som mysbelysning, alltså tändas på kvällar.

Tänkte en stund på att sätta ett skymningsrelä, men vill nog ändå kunna styra när den ska släckas iaf.
Någon som kan komma med en kläckande ide, vore grymt uppskattat.

• Gilla
Riddarn 115
  • Laddar…
Det enklaste är väl att stoppa in någon trådlös brytare. Kanske en Nexa WMR-3500.
Styr den med valfri väggsändare.
Pris ca 200 kr.

Ett annat alternativ är PLEJD:s brytare med inbyggt ur. Lite dyrare dock.
408077.jpg

Plejd kommer dessutom inom kort med en trådlös brytare.

Livet har lärt mig att tidplaner sällan hålls. "inom kort" är ett tänjbart begrepp ...

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
E etompau skrev:
Livet har lärt mig att tidplaner sällan hålls. "inom kort" är ett tänjbart begrepp ...
Speciellt när det gäller Plejd... ;)
Den kommer visas upp på Kistamässan om en månad, jag har själv hållit en i handen så det borde inte vara så långt bort. :)
Nexa håller jag mig ifrån, rekommenderar istället Eaton, Schneider eller Eltako. Dock i en helt annan prisklass. :worried:

• Gilla
etompau
  • Laddar…
Ja Plejd verkar har fått snurr på sin utveckling och tillverkning (i Malmö).

Nexa har också något nytt på gång som tydligen ska lanserar på elmässan:
https://nxtbynexa.se/#productinfo

300 meters räckvidd, krypterad tvåvägskommunikation!

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Ni är grymma, tack för grymma svar

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.