1 636 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Minireningsverk
Håller på att planera för minireningsverk till sommarstuga,
Vilket skall man välja?
Kan inte ha infiltrationsbädd då stugan ligger nära havet och havet stiger upp på bädd.
Har även begränsat med plats att gräva ner en stor anläggning, så en kompakt variant är att föredra.
Kan inte slamtömma med bil då det är 400 meter till väg.
Vilket skall man välja?
Kan inte ha infiltrationsbädd då stugan ligger nära havet och havet stiger upp på bädd.
Har även begränsat med plats att gräva ner en stor anläggning, så en kompakt variant är att föredra.
Kan man tömma slammet själv med någon sorts pump upp i en ibc tank som jag kan ha i båten tillfälligt då det är dags?
Vill gärna ha riktigt dass, har förbänningsdass idag.
Vill gärna ha riktigt dass, har förbänningsdass idag.
Hej Christian, Jag har valt ett Wehoputs 5 för mitt fritidshus. Kostade nästan 80 papp. Ska gräva ner det i sommar. Det har en slampåse som man byter var 3e månad. Men man behöver en efterpolering (Liten infiltration) som jag lägger i ett dike ca 10 meter. /GUnnarC Christian bot skrev:Håller på att planera för minireningsverk till sommarstuga,
Vilket skall man välja?
Klicka här för att svara