Har ett separat utrymme på 12kvm som används som kontor. Det finns en friskluftsventil samt en luft-luft värmepump i utrymmet.
Skulle behöva komplettera med något för att få bättre luft, det är på tok för lite syre. Viktigt för mig är ljudnivå, då jag spelar in en del ljudmaterial. Räcker det om man kompletterar med en, eller två, friskluftsventiler eller ska man sätta in en min-ftx?
Tacksam för tips!
Skulle behöva komplettera med något för att få bättre luft, det är på tok för lite syre. Viktigt för mig är ljudnivå, då jag spelar in en del ljudmaterial. Räcker det om man kompletterar med en, eller två, friskluftsventiler eller ska man sätta in en min-ftx?
Tacksam för tips!
mimiftx vill gärna jobba i par omväxlande från / tilluft så det blir 2 fläktar och ingen av dem är tysta . Kan du få till en lågt placerad tilluft och en högt placerad frånluft så är det bättre. helst 160mmF fekberg skrev:Har ett separat utrymme på 12kvm som används som kontor. Det finns en friskluftsventil samt en luft-luft värmepump i utrymmet.
Tacksam för tips!
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Har en högt placerad tilluft, jag skulle tro är 160mm. Den kan jag absolut byta till en frånluft. Förslag på produkt?H Håbbe01 skrev:
Sen tilluft lågt, 40cm från golvet? Vanlig fresh?
Ah! Det är ju ett enkelt, och billigt första alternativ. Blev lite förvirradH Håbbe01 skrev:
Ett annat alternativ kanske är "SmartVent", de säger sig ha väldigt låg ljudnivå (21dBa på 1 meter), det skulle vara acceptabelt..
Men typ såhär då?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser bra ut. Du får en bra klassisk ventilation. Går säkert att hotta upp frånluften med något tyst alternativ. Bör finnas nån form av filter på inluften , typ freshF fekberg skrev:
Köpte en fresh-ventil på rekommendation av personalen på XL Bygg, monterade enligt deras rekommendation i takhöjd motsatt sida nuvarande ventilation.
Blev bra när de blåser ute, men i övrigt lika kasst som innan. Igår när de var vindstilla hade jag ca 2000ppm co2 i rummet.
Får kolla på något annat alternativ…
Blev bra när de blåser ute, men i övrigt lika kasst som innan. Igår när de var vindstilla hade jag ca 2000ppm co2 i rummet.
Då är nog en eldriven frånluft bättre sommartid, funkar nog avstängd under vinter som självdragF fekberg skrev:Köpte en fresh-ventil på rekommendation av personalen på XL Bygg, monterade enligt deras rekommendation i takhöjd motsatt sida nuvarande ventilation.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden