5 666 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Minerit VT
Funderar på att ha Minerits VT skivor på väggarna. Om man kör på deras system typ A (med Ardex S1-K) så ska man endast ta gummi på skivskarvar, skruvskallar, runt rör samt anslutning golv/vägg.
Men kan man, för att lugna sinnet lite, även kleta på gummi i duschhörnan samt där badkar är tänkt att stå, för att uppnå ev x-tra skydd.
Hur är Minerits diffusiontäthet? Vill minnas jag läste att man kan låta plasten sitta kvar i en yttervägg?
Men kan man, för att lugna sinnet lite, även kleta på gummi i duschhörnan samt där badkar är tänkt att stå, för att uppnå ev x-tra skydd.
Hur är Minerits diffusiontäthet? Vill minnas jag läste att man kan låta plasten sitta kvar i en yttervägg?
Man kan köra extra fuktspärr där man vill, det går bra.
Har ingen aning om Mineritens ångmotstånd, tror inte den uppgiften finns att få tag i. Men oavsett vilket kan man låta diffusionsplasten sitta kvar i vägg, den sitter väl direkt bakom Mineriten? Då finns det inget som kan mögla.
Har ingen aning om Mineritens ångmotstånd, tror inte den uppgiften finns att få tag i. Men oavsett vilket kan man låta diffusionsplasten sitta kvar i vägg, den sitter väl direkt bakom Mineriten? Då finns det inget som kan mögla.
Tack Jon,
Har du någon erfarenhet av VT skivan från Minerit?
Hur är den att jobba med?
Kostnads mässigt, sparar man nått iom man inte ska behöva gumma så mycket som om man har imp gips skivor (Gyproc GRIE) el masterboard.
VT skivan har ju redan tätskikt.
Kan nog kanske räkna själv, men om du vet "på rak arm".
Har du någon erfarenhet av VT skivan från Minerit?
Hur är den att jobba med?
Kostnads mässigt, sparar man nått iom man inte ska behöva gumma så mycket som om man har imp gips skivor (Gyproc GRIE) el masterboard.
VT skivan har ju redan tätskikt.
Kan nog kanske räkna själv, men om du vet "på rak arm".
Jag skulle aldrig köpa Minerit, men det beror på att Tepro, som är leverantör, snackar så mycket skit. I huvudsak gillar jag inte att de inte godkänner plattsättning på den vanliga Mineritskivan utan hävdar att plattorna skulle släppa om man gör det. Det är dumheter som antagligen ska syfta till att de vill sälja mer av sin dyra VT-skiva. Jag vill inte ha med ett sådant företag att göra.
Kör Masterboard (eller gips, om lämpligt) och ett vanligt tätskikt istället, det blir det billigaste och absolut vettigaste alternativet i mitt tycke.
Kör Masterboard (eller gips, om lämpligt) och ett vanligt tätskikt istället, det blir det billigaste och absolut vettigaste alternativet i mitt tycke.
Klicka här för att svara