1 869 läst ·
13 svar
2k läst
13 svar
Min VW "Äventursbuss" med kommande mahognyinredning.
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
Inspirerad av alla behov i Findus träverktygslåda så har jag identifierat flera kul lösningar.
Då jag jobbar efter devisen "lika behov, lika lösning" så länkar jag till en tråd i ett annat forum, för den som är intresserad av mycket funktioner på liten yta.
Såhär 25 december så vill jag klämma in mitt projekt som har anknytning till behovet av många saker på liten yta. Verktygslådan är utifrån och in i det kompakta, i mitt projekt har jag spridit ut saker och funktioner runt om mig.
Det finns många saker i Findus tråd som är geniala och som gett nya ideer till mig, och en rackarns kul ide att göra det som en kalender, genialt bara där
Målet är att kunna röra sig fritt, bo och laga mat för 2 personer, samt kunna sitta 7 personer och ljuga över en öl.
Det ska även gå att göra frukost om en annan ligger kvar i sängen, jag är långt ifrån mål med mina önskningar, men en 40 nätter i bussen har gett mig mer ideer om slutgiltiga lösningen där det INTE skall vara byggt i OSB, utan i mahogny, teak och marinplywood som jag tagit från en båt jag skrotat.
https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=19818
Det är långtifrån en verktygslåda, men samma behov finns på många ställen även här.
/W
Då jag jobbar efter devisen "lika behov, lika lösning" så länkar jag till en tråd i ett annat forum, för den som är intresserad av mycket funktioner på liten yta.
Såhär 25 december så vill jag klämma in mitt projekt som har anknytning till behovet av många saker på liten yta. Verktygslådan är utifrån och in i det kompakta, i mitt projekt har jag spridit ut saker och funktioner runt om mig.
Det finns många saker i Findus tråd som är geniala och som gett nya ideer till mig, och en rackarns kul ide att göra det som en kalender, genialt bara där
Målet är att kunna röra sig fritt, bo och laga mat för 2 personer, samt kunna sitta 7 personer och ljuga över en öl.
Det ska även gå att göra frukost om en annan ligger kvar i sängen, jag är långt ifrån mål med mina önskningar, men en 40 nätter i bussen har gett mig mer ideer om slutgiltiga lösningen där det INTE skall vara byggt i OSB, utan i mahogny, teak och marinplywood som jag tagit från en båt jag skrotat.
https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=19818
Det är långtifrån en verktygslåda, men samma behov finns på många ställen även här.
/W
Kul att läsa att du inte bara inspirerar utan även låter dig inspireras! Din inredning är i sanning inspirerande och även om jag siktar på en betydligt mer spartansk lösning i mitt kommande bygge så har du många underfundiga och kluriga lösningar som är värda att planka!
Och för att tydliggöra, det finns alltså mer än en som är tokig i folkabussar på detta forum och även om TS vet vem jag är, så kanske man förstår att vi träffats några gånger i det förflutna.
Och för att tydliggöra, det finns alltså mer än en som är tokig i folkabussar på detta forum och även om TS vet vem jag är, så kanske man förstår att vi träffats några gånger i det förflutna.
Din tråd på boxerville har lästs från början till slut men jag saknar bilder på hur den ser ut nu.Workingclasshero skrev:
Inspirerad av alla behov i Findus träverktygslåda så har jag identifierat flera kul lösningar.
[länk]
/W
👍👍👍
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
iPhone är enl mig helt obegriplig att försöka koppla in till en PC. Men man kan köra in google photos och hämta dem den vägen... Eller köra genom icloud, men det är väl lite lika där att om man inte kör mac så är det inte toppenbra eller prisvärt...H hydrolift skrev:
När jag tvingades att ha en sådan så kopplade jag in den i datorn med en USB-kabel och kopierade över bilderna till en mapp i datorn, inga problem alls.J JohanLun skrev:
Filstrukturen på iPhone tycker jag inte inbjuder till att logiskt förstå vad man vill kopiera, men kanske körde du nåt program för att göra det? Inte bara råa file explorer?I Incinerator skrev:
Inga konstiga program, jag bara kopplade in den, klickade på den lilla datorn nere på listen och gick vidare som jag gör med mina privata Andriodmobiler.J JohanLun skrev:
Min upplevelse är att iPhone visar en inkomplett och ganska oanvändbar filstruktur för foton över USB / file explorer på windows.I Incinerator skrev:
Jag har gått åt andra hållet. Vissa saker på apple är urkass, men mycket är faktiskt mycket bättre än tex samsung. Tex är urladdning av bilder urkass. Troligen är det skitbra om man har bilderna på icloud och kollar på dem med en mac...I Incinerator skrev:
Men, nu trashar vi kanske tråden om bussen.... Det vore roligare att se bilder på den!
Klicka här för att svara