Det kanske börjar röra på sig ..
Fick nyligen ett informativt SMS med lite nuvarande status och att min anläggning nu ses över av projektavdelningen för att sen kunna planeras in därefter.

Vad fick du för info?

tttomten tttomten skrev:
Vad fick du för info?
Fick att anläggningen är föranmäld, IM finns, anläggningen ses nu över av projekt och installationsavdelningen. Innebär som jag tolkar det i klartext att de tagit upp min beställning och börjat titta på den. Häromdagen fanns det ingen antydan till att det skulle hända något de närmaste veckorna, så detta är ändå ett litet steg framåt.
Jag har ett litet kompletterande eget förberedande som är planerat sedan tidigare att det ska göras imorgon. Häromdagen ritade jag in placering av skenor och paneler på mina bilder i Paint så jag vet exakt vart de ska ligga och vilka dalar i pannorna som krokarna ska sättas i (mest för att jag själv ska veta när montörerna frågar kring mina önskemål och tankar)

Bra! Hoppas dom är lyhörda hos dig.
Mig körde dom över totalt, snygg genomgång men en timme senare började problemen och allt som lovats i säljfas och vid genomgången var som bortblåst.
Håller tummarna för lyckosam installation.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Bra! Hoppas dom är lyhörda hos dig.
Mig körde dom över totalt, snygg genomgång men en timme senare började problemen och allt som lovats i säljfas och vid genomgången var som bortblåst.
Håller tummarna för lyckosam installation.
Tror jag minns din resa och de problem som kom upp his dig. Troligen den enda "negativa" installationen jag lyckats hitta och fått vetskap om. Jag kommer vara hemma alla dagar de är här och följa allt som sker. Har flexibel arbetsgivare så semester/ledighet går justera samma dag utan problem. Allt som utlovats och kommit överens om finns svart på vitt.

M mortimer skrev:
Tror jag minns din resa och de problem som kom upp his dig. Troligen den enda "negativa" installationen jag lyckats hitta och fått vetskap om. Jag kommer vara hemma alla dagar de är här och följa allt som sker. Har flexibel arbetsgivare så semester/ledighet går justera samma dag utan problem. Allt som utlovats och kommit överens om finns svart på vitt.
Hos mig också, det har dock inte hjälpt att ha löften i skrift etc. Vi är ändå i juridiskt tvist.
Man ska inte måla f-n på väggarna men jag känner till ett flertal som har samma upplevelse som mig.

som sagt, önskar dig all lycka till med installationen!

tttomten tttomten skrev:
Hos mig också, det har dock inte hjälpt att ha löften i skrift etc. Vi är ändå i juridiskt tvist.
Man ska inte måla f-n på väggarna men jag känner till ett flertal som har samma upplevelse som mig.

som sagt, önskar dig all lycka till med installationen!
Vart i landet bor du ?

Är det PPAM egna montörer som skall montera?

Ser rätt ofta på LinkedIn att de har UE i vissa regioner.

R Robert-san01 skrev:
Är det PPAM egna montörer som skall montera?

Ser rätt ofta på LinkedIn att de har UE i vissa regioner.
Egna montörer. Vilka regioner använder de UE ?

M mortimer skrev:
Egna montörer. Vilka regioner använder de UE ?
Jag har sett med säkerhet från västkusten. Men det vet jag för att UE som lagt upp bilder är där ifrån. Så det kan i princip vara montage från vart som helst.

Lada med solpaneler på taket, byggnadsställningar, blå himmel, ljusgryning eller skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vet att det nämndes att några enstaka arbetade via UE åt PPAM men inga i min region enligt säljare.
I övrigt ser installationen på bilden helt ok ut vad man ser med blotta ögat.

M mortimer skrev:
Vet att det nämndes att några enstaka arbetade via UE åt PPAM men inga i min region enligt säljare.
I övrigt ser installationen på bilden helt ok ut vad man ser med blotta ögat.
Ställningen...

R Robert-san01 skrev:
Ställningen...
Ställningen är väl inte på taket ?

M mortimer skrev:
Ställningen är väl inte på taket ?
Nej, just det! Det är ju inte du som faller ner och slår ihjäl dig.

Sorry, glömde det!

• Gilla
  • Haha
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.