69 111 läst ·
216 svar
69k läst
216 svar
Min pappa vill sälja huset till min syster till underpris
lägg av direkt.
Ingen har skrikigt, att man sätter utropstecken betyder bestämdhet.
tacka fan för det.
TS frågar hur hon ska gå vidare och få en rättvis utdelning till alla.
Då kommer fjant om att stjäla pengar mm.
Lägg ner eller byt tråd.
Ta en öl, vin skvätt och njut av midsommardagen...
skriv rättvisa saker och hjälpande.
Ingen har skrikigt, att man sätter utropstecken betyder bestämdhet.
tacka fan för det.
TS frågar hur hon ska gå vidare och få en rättvis utdelning till alla.
Då kommer fjant om att stjäla pengar mm.
Lägg ner eller byt tråd.
Ta en öl, vin skvätt och njut av midsommardagen...
skriv rättvisa saker och hjälpande.
Stora bokstäver = skrika
Jag vill i första hand att det ska vara lika för alla. Det är en grundprincip som gäller för rätt mycket av den offentliga verksamheten i Sverige. Exakt vad som bör strykas från offentlig verksamhet kan jag inte ge besked om nu, men om du ser till att jag blir framröstad som statsminister så får jag hela det statliga utredningsväsendet till mitt förfogande och kan få fram vilka verksamheter som är onödiga.D Dr Jumping Jack skrev:Om det kostar ca 10 000/mån i snitt för särskilt boende och det är ca 100 000 som har särskilt boende så blir det 1 miljard/mån och 12 miljarder/år. Risken är väl att dessa åldringar har svårt att konsumera ytterligare 10 000/mån och pengarna bara blir sittande på ett sparkonto och blir till framtida arv. Frågan är ju då vad annat skattefinansierat du vill dra ner på? Eller vill du öka statsskulden?
Helt fel. Allmänt känt betyder att en majoritet känner till det och i detta fallet så vet de flesta att VERSALER SYMBOLISERAR SKRIK!Maskintok skrev:
john68 skrev:
som skrivet.john68 skrev:
Vad du tolkar som skrik, tolkar jag som stora bokstäver..
Vad den större skaran som håller till på forum, tror att det betyder är helt och håller något vedertaget som inte stämmer fullt ut.
Konstig ordföljd i det svaret. Vet inte om jag riktigt förstår vad du vill säga?Maskintok skrev:
Nä just det.john68 skrev:
Det är där felet ligger.
Förstår inte att man skall läsa och fundera inte följa samhällets dumheter.
Det du läser som något betyder inte att det verkligen är så i verkligheten, eller för någon annan.
Jag har följt denna tråden sedan start och nä.
Inte sett något som skall skrikas ut..
Däremot en massa annat om att stjäla pengar.
Maskintok skrev:Nä just det.
Det är där felet ligger.
Förstår inte att man skall läsa och fundera inte följa samhällets dumheter.
Det du läser som något betyder inte att det verkligen är så i verkligheten, eller för någon annan.
Jag har följt denna tråden sedan start och nä.
Inte sett något som skall skrikas ut..
Däremot en massa annat om att stjäla pengar.
När du startade denna tråd för 5 dagar sedan skrev du följande:L Linnis79 skrev:Vad framgick att jag ville ha pengar? Jag har mitt boende och klarar mig.
Frågan var hur man ska göra för att allt ska bli rättvist vid en framtida försäljning?
Jag känner en familj där alla blev osams vid en stor bostadsförsäljning. Gällde prislappen tio miljoner. Del av släkten har inte pratas vid på över tio år och jag vill ha en god relation med min storasyster.
Jag tror inte utfallet blev som jag skrev tidigare.
Att släkten vill att min pappa ska flytta beror på att han börjar bli dement. Han bor på landet. Han kör bil, men det är inte säkert att han kan fortsätta med det och då blir det enklare för honom om han bor mer centralt där han kan gå och handla själv, gå till doktorn, gå på aktiviteter och träffa vänner.
Vi kommer köra förbi hans lägenhet både innan och efter jobbet och kan därför lättare hjälpa vår pappa med ärende som han behöver hjälp med.
Vår pappa är väldigt trött och orkar inte mycket och med denna flytt hoppas vi att han ska klara sig självständigt så länge det går. Utan hjälp av hemtjänst el boende på demensboende där han i dagsläget är för frisk/pigg o flytta till.
Pappa vill inte flytta samt om din syster får huset och du får 2 miljoner måste din pappa låna pengar till ett lägenhetsköp.
Nu några dagar senare skriver du att din pappa redan har skaffat ett annat boende.
Det går undan när man vill ha ut "sitt" arv i förtid.
Varför tycker ni inte att pappan ska behålla sina medel?
"Min pappa börjar bli dement. Han har ett hus som är värt 4 miljoner eller mer.
Han har 750 000 kr på banken.
Nu har min syster nästintill tvingat honom sälja huset fast pappa ville bo kvar,
Hon vill köpa huset för 2 miljoner och ge dem till mig.
Jag känner mig mycket osäker på det.
Då måste pappa låna pengar för att ha råd och köpa sin lägenhet.
Någon som är juridisk kunnig och kan se om min systers deal verkar rättvis? Jag vill att det ska bli 100 % RÄTTVIST. Hoppas jag får många bra svar."
Ska ni citera eller påstå något, så gör det efter TS fakta...
Han har 750 000 kr på banken.
Nu har min syster nästintill tvingat honom sälja huset fast pappa ville bo kvar,
Hon vill köpa huset för 2 miljoner och ge dem till mig.
Jag känner mig mycket osäker på det.
Då måste pappa låna pengar för att ha råd och köpa sin lägenhet.
Någon som är juridisk kunnig och kan se om min systers deal verkar rättvis? Jag vill att det ska bli 100 % RÄTTVIST. Hoppas jag får många bra svar."
Ska ni citera eller påstå något, så gör det efter TS fakta...