Säg till om du skulle få underskott igen. Jag har några extra  ;)

Muren lär vara byggd av stenar från trädgården

• Stenar.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är lite väl mycket småsten i min så den har tyvärr rasat på två ställen. Nån som är bra på att trava stenmurar och vill lära ut lite knep?

Din ser riktigt bra ut alltså, det är bara att samla på mer sten så blir den imponerande på sikt

Jag saknar sten litet grand i trädgården :( När vi flyttade in bodde vi på en hög sprängsten så när vi väl skulle anlägga trädgården så var det som ett outtalat krav att inte en enda sten fick synas. Nu inser man att man skulle bett grävaren ställa upp de finaste exemplaren så de syntes.

Grattis till en fin julklapp.

Jag tror tumregeln för att stapla mur är: Större som skal på båda sidorna och jord och småsten som fyllning i mitten. Men, försök prata med någon gammal morfar som jobbade som dräng i sin ungdom. Misstänker att de har staplat några meter i sina dagar när man ser hur det ser ut mellan åkrarna här i landet.

Jag ska önska mig din energi i trädgården i julklapp nästa år. Imponerande! Jag önskade jag var lika flitig

Bra ide, ska sätta upp den orken på listan jag också

Om du är en stenmursälskare så borde du åka till Irland för ett studiebesök. Där har du fina murar både av yngre och äldre datum.

• aran_mur.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inger:

Efter mycket testande har jag kommit fram till att stenarna ligger bäst på marken ;D

Mer allvarligt så är det ett rejält funderande på var och hur de ska läggas på bästa sätt, det är ju ingenting man gör om sådär lätt precis

Inger:

Såg dina barns lekställning i bakgrunden på en av dina bilder. Kanonsnygg! :) Var har du köpt den och vad kostade den?? Börjar bli dags att planera in tomten så att barnen har något att göra i sommare när vi arbetar med att anlägga gräsmattan.

en spegel nere hos dig utan värme i, ja det var ju smart. Du har ju ingen fukt alls vintertid ;)

Skaffa en vägvält? ;D

Det "löser" ju problemet samtidigt som du kan få massa extrajobb med infarter till höger och vänster

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.