Jag har ett syskon, vars partners syrra, också firar jul med oss. Syrran har alltid varit med på våra jular.

Som många andra så har vi en julklappslek där inköpt present ska ligga på 200-300kr. Oftast så köper folk saker för det beloppet - det kan jag bedöma.

Det är varierande kreativitet hos klapphandlarna och min ståndpunkt är att hälften är helt oanvändbart skräp som ska ta plats hemma i lådorna. Schampo, badsalt, ljus, choklad, osv går ju att faktiskt använda.

Idag fick jag en sådan hackare från "syrran". Bara att kasta. Dessutom för 120kr 😅 (hon har bra jobb i tjänar pengar)

Är det seriöst någon som använder en sådan hackare och som kan motivera mig varför den är bättre än en vanlig kökskniv och skärbräda? Någon som sett en kock använda en sådan hackare? Möjligtvis att någon med reumatism kan ha nytta av den 😅 Vilket jävla skräp. Otroligt att det finns folk som köper sådant.

• Örthackar-set från Flying Tiger Copenhagen, bestående av en rund träskena och en halvmåneformad kniv med trähandtag, priset är 120 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Incinerator och 2 till
  • Laddar…
Dracula Dracula skrev:
Jag har ett syskon, vars partners syrra, också firar jul med oss. Syrran har alltid varit med på våra jular.

Som många andra så har vi en julklappslek där inköpt present ska ligga på 200-300kr. Oftast så köper folk saker för det beloppet - det kan jag bedöma.

Det är varierande kreativitet hos klapphandlarna och min ståndpunkt är att hälften är helt oanvändbart skräp som ska ta plats hemma i lådorna. Schampo, badsalt, ljus, choklad, osv går ju att faktiskt använda.

Idag fick jag en sådan hackare från "syrran". Bara att kasta. Dessutom för 120kr 😅 (hon har bra jobb i tjänar pengar)

Är det seriöst någon som använder en sådan hackare och som kan motivera mig varför den är bättre än en vanlig kökskniv och skärbräda? Någon som sett en kock använda en sådan hackare? Möjligtvis att någon med reumatism kan ha nytta av den 😅 Vilket jävla skräp. Otroligt att det finns folk som köper sådant.
Man får hålla god min för julstämningens skull, hoppas inte givaren är en flitig läsare av inläggen på ByggaHus då kan det bli lite pinsamt framöver.
Vad gäller oönskade klappar kommer de dyrare snart ligga ute till försäljning och de billigaste vara skänkta till Myrorna och Stadsmissionen inom kort. Sedan är det väl tanken som räknas, det är inte alltid lätt att välja vad som passar.

• Gilla
HEM2121
  • Laddar…
180 kr inkl frakt.
Julklapp papper och tejp ca 2 kr.
Slitage sax 1 öre.

Totalt: 182.01 kr.

What is problem??????

• Haha
  • Gilla
Klass0n och 4 till
  • Laddar…
Foliehatten3
Coolman Coolman skrev:
180 kr inkl frakt.
Julklapp papper och tejp ca 2 kr.
Slitage sax 1 öre.

Totalt: 182.01 kr.

What is problem??????
Va!!! Inget snöre och etikett. Det är ju problemet😁

• Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Foliehatten3 Solhemsgatan skrev:
Mmm men lacket o stämpeln då, några AI requests för rim också kräver premium för de bra.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Det stora etikettsproblemet är att klaga på gåvor. Enligt vett och etikettsexperten Ribbing en dödssynd.😆

• Gilla
cpalm och 6 till
  • Laddar…
Skulle jag fått ljus hade jag tackat snällt, det är det man ska göra när man får en present. Alla givare är inte bra på att ge presenter. Men tanken är snäll.

Jag har katter och har därför aldrig tända ljus hemma.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Unikt namn
Genom åren har man ju stött på otacksamma personer som hittar fel på allt.
Då kan det ju bli ett spel i spelet att hitta något som triggar vederbörande att brista ut i gnäll. 🫣

En "dålig" billig present skulle ju kunna vara en sådan pryl...

• Gilla
  • Haha
Incinerator och 3 till
  • Laddar…
Varje år blir jag bara mer o mer övertygad om att i våran familj o släkt gjort rätt. Vi slutar att ge julklappar o presenter efter 15 års ålder. Jag har varken blivit deprimerad, ledsen eller glad över det, ingen annan heller vad jag vet.
Ser man något kul eller vet att någon behöver något så spelar det ingen roll vilket datum det är, behöver inte vänta till födelsedag eller julafton.
Framför allt känns det som att julafton är bara en bytesdag du får det ena och ger det andra.
Enklare att bara ge varandra ett kuvert med X antal kronor.

• Gilla
H-Thomasson och 3 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Edward Blom skriver i Expressen att julklappar är obligatoriska men att dom inte behöver vara dyra däremot omsorgsfullt inslagna.

Jag håller med...

Det underliga är att vuxna (antar jag) personer håller på att jaga millimeterrättvisa när det gäller julklappar. Trodde nog att det mest var barn som brydde sig om julklappar. Vuxna borde vara vana att få taffliga teckningar eller misslyckade slöjdprojekt.

• Gilla
HEM2121 och 9 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Det underliga är att vuxna (antar jag) personer håller på att jaga millimeterrättvisa när det gäller julklappar. Trodde nog att det mest var barn som brydde sig om julklappar. Vuxna borde vara vana att få taffliga teckningar eller misslyckade slöjdprojekt.
Det verkar för trådstartaren nog handla mer om att han ogillar den ingiftes syster, än att det egentligen skulle handla så mycket om att julklappen saknar 20kr i värde och är en skärbräda istället för ett doftljus eller badbomber.. Julen handlar väl också om att lägga oginhet och stygga känslor åt sidan, tycker inte det är i rätt anda att lägga ut klagomål på petitesser på internetforum.

• Gilla
sturnus och 10 till
  • Laddar…
Foliehatten3
K kan inte allt skrev:
Varje år blir jag bara mer o mer övertygad om att i våran familj o släkt gjort rätt. Vi slutar att ge julklappar o presenter efter 15 års ålder. Jag har varken blivit deprimerad, ledsen eller glad över det, ingen annan heller vad jag vet.
Ser man något kul eller vet att någon behöver något så spelar det ingen roll vilket datum det är, behöver inte vänta till födelsedag eller julafton.
Framför allt känns det som att julafton är bara en bytesdag du får det ena och ger det andra.
Enklare att bara ge varandra ett kuvert med X antal kronor.
Jag och mina föräldrar bytte verkligen pengar med varandra. Vi gav varandra båda presentkort på samma ställe. I år igen😅

• Haha
  • Gilla
Patrik440 och 7 till
  • Laddar…
Jag och mina föräldrar bytte verkligen pengar med varandra. Vi gav varandra båda presentkort på samma ställe. I år igen😅
Och har man otur hinner butiken gå i konkurs innan det är dags att handla för presentkortet.😟

• Gilla
H-Thomasson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.