158 353 läst ·
362 svar
158k läst
362 svar
Min granne satte upp ett plank när vi var på semester
Själv så skulle jag uppskatta om grannen sätter upp ett rimligt högt plank. Ger mig ju lite insynsskydd. Obs så länge det inte är direkt vederstyggligt. Och att det är en bit in på hans fastighet. T ex 20cm.
Vad gäller underhåll - om jag inte skulle vilja eller kunna ge honom tillstånd till det från min fastighet - så får han demontera det (delar av det) från sin fastighet för underhållet. Jag rekommenderar en konstruktion som underlättar demontering i sektioner.
Vad gäller underhåll - om jag inte skulle vilja eller kunna ge honom tillstånd till det från min fastighet - så får han demontera det (delar av det) från sin fastighet för underhållet. Jag rekommenderar en konstruktion som underlättar demontering i sektioner.
Hade det varit jag och min granne så hade jag tyckt det varit bättre med ett snyggare plank, men han hade gärna fått sätta det i tomtgränsen så det blev en naturlig fortsättning ut från min garagevägg. Jag hade tom kunnat tänka mig att hjälpa honom bygga det och varit med och delat kostnaden OM jag fått vara med och ge input på utseendet innan han smäckade upp det.
Lustigt nog har jag aldrig haft några problem med mina grannar på något ställe jag bott.
Lustigt nog har jag aldrig haft några problem med mina grannar på något ställe jag bott.
Jag blir nyfiken, med tanke på att det är kedjehus, har grannen byggt plank även mot huset åt andra hållet (om det finns en sådan där vill säga)?
Synd att bilderna är borta, för det var verkligen EPISKT! Någon som sparade ner dem?
Synd att bilderna är borta, för det var verkligen EPISKT! Någon som sparade ner dem?
Det är nog TS som tagit bort bilderna. Hon har begränsat sin profil också.Nissens skrev:
Det blev väl jobbigt när knappt någon höll med i kritiken mot grannen och så 260 notiser på några dagar om svar i tråden som grädde på laxen. Kan få vem som helst att tröttna, antar jag
Men man kan väl inte ändra sina inlägg speciellt efter speciellt lång tid, en timme eller så?Keiller skrev:
Nej, det har du rätt i.K Kirre2 skrev:
Tidigare har jag för mig att man kunde ta bort bilder när man ville efter att de lagts upp, alltså inte bara under tidsfönstret man har i "redigera inlägg". Jag kan minnas fel.
Med sånt tänkande som du o ts har så är det inte underligt att det blir granntvister , för att gå över till grannen är ni förmodligen för fega för ,att ring o maila är mer er stil då slipper man se folk i ögonen , ynkryggL L8ttas skrev: