D Datagubben skrev:
Tänkte att 21grader skjuter spikar där den runda skallen är cenntrerad på spiken, om de är lite enklare att få snyggt / att dra ut om det blir fel?

Medans 34grader är den runda skallen inte riktigt centrerad på spiken.

Men menar ni att det fastnar plast under spiken när man skjutit in spiken?
Inte konstant men nog händer det, men den borstas bort med handen.
Har använt mig av Essves och Gunnebos spik under alla år med spikpistol.
Ingen större skillnad mellan dessa, kanske någon mindre mängd plast med Gunnebo, eller så minns jag inte så bra som jag vill tro. 😉😇

FredrikR FredrikR skrev:
Inte konstant men nog händer det, men den borstas bort med handen.
Har använt mig av Essves och Gunnebos spik under alla år med spikpistol.
Ingen större skillnad mellan dessa, kanske någon mindre mängd plast med Gunnebo, eller så minns jag inte så bra som jag vill tro. 😉😇
har du 21 grader milwuakee?

D Datagubben skrev:
har du 21 grader milwuakee?
21° Hikoki 18V och före det en Hitachi batteri/gas.

D Datagubben skrev:
Tänkte att 21grader skjuter spikar där den runda skallen är cenntrerad på spiken, om de är lite enklare att få snyggt / att dra ut om det blir fel?

Medans 34grader är den runda skallen inte riktigt centrerad på spiken.

Men menar ni att det fastnar plast under spiken när man skjutit in spiken?
Precis, skallen är ej centrerad på min 34g, vet ej hur det ser ut på 21g. Skallen går av om jag använder kofoten, trots kvalitetsspik. Med det sagt så har jag bara använt pistolen till ett jobb hittills, får lära mig mer framöver.

T Trcgol2 skrev:
Precis, skallen är ej centrerad på min 34g, vet ej hur det ser ut på 21g. Skallen går av om jag använder kofoten, trots kvalitetsspik. Med det sagt så har jag bara använt pistolen till ett jobb hittills, får lära mig mer framöver.
21° är den centrerad på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.