Hej, någon som använt Milwaukee spikpistol till att spika panel? Eller blir det fula märken av toppen i trät?
Jag tror det följer med ett skydd för att skjuta panel, har ett minne av att jag såg ett sånt i lådan!
Kan dubbelkolla hemma om du vill.
Däremot är pistolen ganska tung, jag kör med ett litet 2ah batteri för att spara vikt men den är endå ganska tung att använda fastän jag är hyfsat "arbetsstark"
Kan dubbelkolla hemma om du vill.
Däremot är pistolen ganska tung, jag kör med ett litet 2ah batteri för att spara vikt men den är endå ganska tung att använda fastän jag är hyfsat "arbetsstark"
vilken av 20 eller 30 graders magasin brukar rekommenderas?
Jag spikade 20mm panel med min nya Milwaukee picka förra helgen. Det följer med en ”plastnos” i lådan, med den på så blev det inga märken alls på panelen. Dock värt att lägga några minuter på provskott, så spiken går lagom långt in. Jag blev dock förvånad över hur hårt spiken sitter när den väl är inskjuten, gäller att vara säker innan skottet väl avfyras😉.
Finns två modeller av stompistolen, tror att det är 30-graders modellen som tillåter runt huvud. Jag fick för mig att man vill ha rund skalle snarare än dyckert vid panelspikning.
Finns två modeller av stompistolen, tror att det är 30-graders modellen som tillåter runt huvud. Jag fick för mig att man vill ha rund skalle snarare än dyckert vid panelspikning.
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden