Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Mill House – Kvarnhuset av Wingårdh

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 965 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
    I Kvarnhuset har Gert och Karin Wingårdh låtit österländsk arkitektur möta skånskt korsvirke. Insidan är ett litet smycke byggt i öländsk kalksten och massiv ek.

Du kan läsa artikeln här: Mill House – Kvarnhuset av Wingårdh

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

2. I
    Medlem · 414 inlägg

ichigo

Medlem
    Åh så fint! Det är nog mer den omgivande som jag fallit för. Gammal kvarnhus. Bada i vattnet. Men även det japaninspirerade tycker jag om.

• Laddar…
  3. lars_stefan_axelsson
    Besserwisser · Västra Götalands · 8 854 inlägg

lars_stefan_axelsson

Besserwisser
    Hur skall vi som vill ha det mörkt i sovrummet någonsin kunna sova i ett arkitektritat hus? Filt över huvudet?

Inte ett enda dylikt hus har vanliga fönster som man kan dra för något så det blir mörkt. Här måste man tom täta ner mot undervåningen...

Sedan så skulle jag själv inte vilja bo i ett "akvarium", med så mycket glas.

• Laddar…
  4. I
    Medlem · 414 inlägg

ichigo

Medlem
    Nu var det nog en gäststuga men jag har också det problemet. Jag måste ha det mörkt. Vi har perienner (modell äldre, inbyggda mellan två glas), tunga gardiner och mörkläggningsrullgardiner men lik förbannat ser jag ljus. haha. Men man kanske får ha det som krav om man vill ha hus ritat så får de komma på en bra lösning som passar en.

5. lars_stefan_axelsson
    Besserwisser · Västra Götalands · 8 854 inlägg

lars_stefan_axelsson

Besserwisser
    Ja, OK, du menar att man får större underhållning av gästerna i akvarium, hur annars skall man kunna studera dem? Och om de tappar lite sömn så blir de lättare att ha att göra med? ;)

6. S
    Medlem · Skåne · 104 inlägg

Sinologen

Medlem
    Ni kommer nog sova alldeles utmärkt eftersom det är för er och enligt era önskemål det ritas.

• Laddar…
  7. S
    Medlem · Stockholm · 769 inlägg

surfarn

Medlem
    Magiskt fint, jag älskar de Japanska dragen, enkelheten, omgivningen. Löven på marken, naturmaterialen, takbjälkarna.

• Laddar…
  8. M
    Medlem · Skåne · 83 inlägg

mawno

Medlem
    Brukar inte gilla Wingårdhs hus, men detta är verkligen fantastiskt fint.

9. Microkatten
    Medlem · Skåne · 1 400 inlägg

Microkatten

Medlem
    Brukar inte heller gilla Wingårdhs lådor, men detta är mysigt! Rent, enkelt, platsanpassat, smakfullt. Utifrån platsens förutsättningar har jag inga problem med de stora fönsterpartierna. De japanska dragen kan jag se. Däremot får jag absolut inga korsvirkesvibbar. Feta, tätt svävande balkar i taket känns långt ifrån korsvirke. Och jag kan hålla med kritiken ovan om sovrummet, där design dödar funktion.

10. Fario
    Husägare/flugfiskare · Löddeköpinge · 1 027 inlägg

FarioPremiumikon: Hand

Husägare/flugfiskare
    Vackert hus med skönt kök.
    Jag har dock svårt för dessa glasväggar som går ända ned till golvet. Får mig att känna mig obekväm, jag vill ha en tydlig avgränsning mellan interiör och exteriör.

Undrar också över bäcken som nämns flera gånger. Jag är orolig för att man gjort ingrepp som försämrar dess naturliga funktion. Det är tyvärr frestande för många att "städa" och dämma vattendrag...

• Laddar…
  11. Q
    Medlem · Stockholm · 6 inlägg

Qtrain

Medlem
    Väldigt snyggt och mänskligt, men det ju också där han bor. Hans övriga alster ser mest ut som som Neo-Förintelseläger.

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.