63 716 läst ·
36 svar
64k läst
36 svar
MIG Svets med Kolsyra
Bygger en sån här?
http://www.youtube.com/watch?v=hG0Rq-FiHBQ&feature=player_detailpage
http://www.youtube.com/watch?v=hG0Rq-FiHBQ&feature=player_detailpage
Mäktig farkost! Undrar dock var skyddsombudet höll hus, eller var det han som drog igen övertrycksventilen?
Det löste sig iaf för mig då jag fick byta in tuben mot blandgas hos en annan leverantör. Får väl se hur mycket man kommer sakna kolsyran framöver. Men det går ju alltid att trösta sig med en skummande pilsner.
Det löste sig iaf för mig då jag fick byta in tuben mot blandgas hos en annan leverantör. Får väl se hur mycket man kommer sakna kolsyran framöver. Men det går ju alltid att trösta sig med en skummande pilsner.
Det är nog endast din plånbok som kommer sakna kolsyran ,blandgasen är bättre att svetsa med.Gammsmurfen skrev:Mäktig farkost! Undrar dock var skyddsombudet höll hus, eller var det han som drog igen övertrycksventilen?
Det löste sig iaf för mig då jag fick byta in tuben mot blandgas hos en annan leverantör. Får väl se hur mycket man kommer sakna kolsyran framöver. Men det går ju alltid att trösta sig med en skummande pilsner.![]()
Har svetsat en del nu efter att jag bytt bort kolsyran och kan konstatera att det verkar vara mera kritiskt att ställa in rätt trådmatning med blandgas.
Då jag körde med kolsyra var det mindre noga.
Å andra sidan går det kanske något jämnare med blandgas när man väl hamnat rätt i trådmatning.
Då jag körde med kolsyra var det mindre noga.
Å andra sidan går det kanske något jämnare med blandgas när man väl hamnat rätt i trådmatning.
Klicka här för att svara