Har för mig att restauranger och barer använder dylika tuber till läskpåfyllare och även ölpumparna.
 
Mäktig farkost! Undrar dock var skyddsombudet höll hus, eller var det han som drog igen övertrycksventilen?
Det löste sig iaf för mig då jag fick byta in tuben mot blandgas hos en annan leverantör. Får väl se hur mycket man kommer sakna kolsyran framöver. Men det går ju alltid att trösta sig med en skummande pilsner.:)
 
Gammsmurfen skrev:
Mäktig farkost! Undrar dock var skyddsombudet höll hus, eller var det han som drog igen övertrycksventilen?
Det löste sig iaf för mig då jag fick byta in tuben mot blandgas hos en annan leverantör. Får väl se hur mycket man kommer sakna kolsyran framöver. Men det går ju alltid att trösta sig med en skummande pilsner.:)
Det är nog endast din plånbok som kommer sakna kolsyran ,blandgasen är bättre att svetsa med.
 
Kolla med en lokal brandservice. Vi har en som återfyller flaskor och även säljer lämpliga flaskor.
 
Bubblaren skrev:
Kolla med en lokal brandservice. Vi har en som återfyller flaskor och även säljer lämpliga flaskor.
Finns samma här , man kan även lämna in en begagnad brandsläckare få den ombyggd till svetstub.
 
Har svetsat en del nu efter att jag bytt bort kolsyran och kan konstatera att det verkar vara mera kritiskt att ställa in rätt trådmatning med blandgas.
Då jag körde med kolsyra var det mindre noga.
Å andra sidan går det kanske något jämnare med blandgas när man väl hamnat rätt i trådmatning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.