halloj.

Vi har en inbyggnadsmicro som har funkat bra enda tills nu. När vi körde den häromdagen så drog den ner huvudsäkringen för hela huset. Jag slog igång säkringen igen och prövade micron igen, men säkringen dog igen.

Har nu prövat att ta ut micron och stoppat in kontakten i ett nytt uttag, och det funkar inte heller.

Vad kan det då vara för fel? Finns det någon säkring i micron kanske, som man kan byta själv? (Kommer inte ihåg vad det är för märke på micron)

/ Fredrik

Om den skjuter säkringen direkt när du stoppar i kontakten gissar jag att transientskyddet har gått i kortslutning.
Om det är så kan jag beskriva hur du byter.

/m

njae, inte när jag sätter i kontakten, utan endast när jag vrider om tiden, då slocknar hela huset direkt.

/ Fredrik

RilleRock
piliz skrev:
njae, inte när jag sätter i kontakten, utan endast när jag vrider om tiden, då slocknar hela huset direkt.

/ Fredrik
Smidigt med en "strömbrytare" i köket :D

Du är säker på att det inte är jordfelsbrytaren för huset som löser. Alltså du är säker på att det är huvudsäkringen?

det kan vara jordfelsbrytaren, måste kolla...
Återkommer... Men, vad gör det för skillnad? Hela huset slocknar ju, så det måste vara något vajsing med micron, eller?

piliz skrev:
Hela huset slocknar ju, så det måste vara något vajsing med micron, eller?
Klart att det är vajsing på micron. Låt någon kunnig undersöka den. ;)

jo, jag ska lämna in den tror jag, känns säkrast!

/ Fredrik

Jovisst att det är något fel på micron är helt klart.

Just en mikrovågsugn skulle jag nog också helt avstå ifrån att försöka laga själv, eftersom man måste ta hänsyn till strålningen också. Så fort man börjar skruva bort plåtar så har man försämrat skyddet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.