7 491 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
Microlit/armeringsduk
Hej!!
Ska till att sätta microlit i ett antal rum i min nya lägenhet.. I nuläget är det tapeter där.. Är väl viktigt å slipa å spackla som vanligt antar ja..
Men hur gör jag sen??
Några tips om hur man sätter upp microliten/armeringsduk??
Vad kan vara bra att tänka på osv...
Tackar på förhand..
//Stefan
Ska till att sätta microlit i ett antal rum i min nya lägenhet.. I nuläget är det tapeter där.. Är väl viktigt å slipa å spackla som vanligt antar ja..
Men hur gör jag sen??
Några tips om hur man sätter upp microliten/armeringsduk??
Vad kan vara bra att tänka på osv...
Tackar på förhand..
//Stefan
Hej,
Du kan söka i denna del av forumet så får du tips och råd från många källor.. Här har då några tips från mig.
Bra underarbete är nödvändigt, sen sätter du med torrt överlapp och skär med en tapetlinjal, sedan limmar du skarven och slätar.
Lycka till!
Du kan söka i denna del av forumet så får du tips och råd från många källor.. Här har då några tips från mig.
Bra underarbete är nödvändigt, sen sätter du med torrt överlapp och skär med en tapetlinjal, sedan limmar du skarven och slätar.
Lycka till!
jag är i startgroparna att sätta upp armeringsduk som sen ska målas, jag tror att den har en viss utjämnande effekt på underlaget, dock så bör man nog vara lika noga med underarbetet i alla fall för den utjämnande effeten kan inte avhjälpa ett slarvigt underarbete.
För att sätta duken så börar du att loda en lodrät linje på väggen, sen rollar du på vävlim på väggen, lägger på duken och rollar på ett varav vävlim till (för att mätta duken)
För att sätta duken så börar du att loda en lodrät linje på väggen, sen rollar du på vävlim på väggen, lägger på duken och rollar på ett varav vävlim till (för att mätta duken)
Klicka här för att svara