Ska sätta "microlit" på övervåningen främst pga armeringseffekten eftersom det är många kortsideskarvar utan remsa.
Har läst massor här på forumet om microlit och dess varianter men det är svårt att få en överblick över utbudet då de flesta inte nämner vilket märke det är på armeringsduken eller fiberduken. Jag har iaf kommit fram till att det är en icke glasfiber non-wowen jag ska ha men vad finns det? Har sett att Flugger har men hittar inget på Alcro eller Nordsjös hemsidor fastän de näms här på forumet. Tänkte åka runt lite och kolla/prata i några butiker men vill gärna minimera åkandet (bor i gbg). Tips motages tacksamt.

Brukar vända mig till min far i sådana här frågor eftersom han är gammal målare men microlit är för honom bara någon konstig nymodighet, så där har man inget att hämta.

Har varit och tittat på Flügger och Colorama nu. Colorama hade bara en non-wowen sort, den var förgrundad och kostade ca 21kr/kvm. Flügger hade tre att välja på, en ogrundad för 21 kr/kvm, en lätt grundad för 29kr/kvm och en "fullgrundad" för 32kr/kvm. Ju mer färg desto styvare, är det ett problem tro?

Någon som har erfarenhet av Coloramas variant (kommer tyvärr inte ihåg namnet på den)?

Finns det några mer att välja på?

Det blev Coloramas Fiberduk Easy-up. Eftersom Coloramabutikerna bara har namnet gemensamt skiljer det både på utbud och pris. Hittade den på extrapris inne i göteborg för 679kr för 50*0,95m, Colorama i Kungälv tog 1069:- för samma....

"Easy-up" är väl en sanning med modifikation... det går åt ganska mkt svära, framför allt i taket :@

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.