Hej, har tänkt sätta microcement på väggarna under jul, detta ovanpå befintligt kakel och tätskikt. Vad jag lyckats läsa mig till ska detta inte vara några somhelst problem då det redan finns ett tätskikt och tillverkaren säger att produkten är avsedd för badrum. Svarar gärna på frågor när allt är klart!

• Gilla
Anjawia och 2 till
  • Laddar…
Verga Verga skrev:
Hej, har tänkt sätta microcement på väggarna under jul, detta ovanpå befintligt kakel och tätskikt. Vad jag lyckats läsa mig till ska detta inte vara några somhelst problem då det redan finns ett tätskikt och tillverkaren säger att produkten är avsedd för badrum. Svarar gärna på frågor när allt är klart!
Hej!
Har själv börjat fundera på det som alternativ till att riva ner och sätta upp nytt tätskikt osv.

Tänkte du göra det själv eller anställer du någon att göra det?

C Crau skrev:
Hej!
Har själv börjat fundera på det som alternativ till att riva ner och sätta upp nytt tätskikt osv.

Tänkte du göra det själv eller anställer du någon att göra det?
Jag kommer att göra det själv!

Verga Verga skrev:
Jag kommer att göra det själv!
Blev det bra?

varskavibo varskavibo skrev:
Blev det bra?
Det är inte jul än, men kan återkomma med erfarenheter och bilder när det är klart.

Verga Verga skrev:
Det är inte jul än, men kan återkomma med erfarenheter och bilder när det är klart.
Sorry, missade den detaljen. Ser fram emot resultatet

varskavibo varskavibo skrev:
Sorry, missade den detaljen. Ser fram emot resultatet
Även jag ser fram emot en uppdatering.

Lovar att det kommer!

Hittills har jag bara hunnit plocka ut allt ur badrummet och slippa ner kakelboarden.

Bifogar för och efterbild.

• Ett tomt badrum med vita kakelväggar delvis nedslipade, blått golv, utan inredning, och med synliga rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprocess i badrummet med borttaget innehåll och nerputsat kakel, verktyg och skräp på golvet.
    Skapa konto
  • Gilla
verobar och 3 till
  • Laddar…
Hur har det gått?

Första lagret, som är någon typ av förstärkning, samt armering, är på plats. Allt är slipat och redo för nästa lager, som är microcement.

• Våtrum under renovering med första lager förstärkning och armering, blå golvkakel och tejpade kanter.
    Skapa konto
  • Gilla
verobar och 5 till
  • Laddar…
Verga Verga skrev:
Första lagret, som är någon typ av förstärkning, samt armering, är på plats. Allt är slipat och redo för nästa lager, som är microcement.
Ser ju bra ut det där!

Fortsätt gärna uppdatera när du fått på nästa lager. Hur mkt bedömer du att det bygger totalt?
Är sugen att göra detta på hallgolvet som är ful klinker idag.

Verga Verga skrev:
Kul! Vilken tillverkare valde du på microcementet?

A anton9208 skrev:
Kul! Vilken tillverkare valde du på microcementet?
Festfloor (https://fest-gb.shoplo.com), har inget att jämföra med med har varit nöjd med produkten hittills. Bra pris och snabb leverans samt snabb support vid val av produkter. Även hjälpsamma med länkar till howto video och instruktioner.

Verga Verga skrev:
Festfloor ([länk]), har inget att jämföra med med har varit nöjd med produkten hittills. Bra pris och snabb leverans samt snabb support vid val av produkter. Även hjälpsamma med länkar till howto video och instruktioner.
Mycket intressant. Det svenska alternativ jag var inne på kostade 5 gånger så mycket, tack för tips.

Ser bra ut! Har du tänkt köra golvet också? Jag har tänkt mig lägga microcement både i hall och angränsande kök. Dock lite fundersam över vilket företag Jag ska köpa från och om kvaliteten skiljer sig åt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.