Tjena. Jag har en Stiga Ready för tillfället. Men den är pina att klippa min 2500m2 gräsmatta som är ojämn och består av olika terränger.

Jag har lånat min farfars gamla rider 850 och de är rena drömmen i jämförelse. Gillar att den är bakhjulsdriven också 113.gif Men motsatsen när det kommer till pris.

Jag har fått ett bra erbjudanden på en Ferguson 50-22 FMZ med 22hk kawasaki motor som har gått 600 timmar enligt displayen.
Jag har googlat och kollat på forumet., men dåligt med recensioner.

Är det någon som har erfaret av dessa klippare eller någon annan information är varmt välkommet.

Tack på förhand Mvh Daniel

Det där är en Cub Cadet FMZ50 fast med annan färg. Var lite intreserad av en sån tills jag fick se den på riktigt och kände o klämde lite. Plastig kaross o glapp som tusan i styrningen, gick att vrida ratten nästan ett kvarts varv innan det hände nåt. Den maskinen var ny! Skulle letar begagnad Husqvarna Rider om jag var du. Gillar min Rider 13 RS (utan mulchdäck) skarpt. Har provat massor av olika åkgräsklippare (3 stiga park, 1 Hq traktor, 2 stiga traktorer) men på min allt annat än släta tomt så funkar den kanonbra. Och även fast jag inte klipper så ofta så kan jag hålla god fart efterssom jag slipper vänta på att klippdäcket ska mulcha gräset.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.