harry73
Olika trådar har olika syften.
Det finns en tråd där vi laddar upp himlafina bilder och en annan där vi berättar vad vi görde med hus eller trädgård. I dessa trådar hör ingen diskussion hemma.
Det finns också projekttråd där TS vill dela med sig och be om råd i pågående projekt. Även där finns begränsad utrymme för diskussion.
Det finns såklart också riktiga diskussionstrådar, men ofta tar moderatorerna stor hänsyn till ts syfte med tråden. Vi kanske borde fråga ts vad syftet var.
 
S scim skrev:
Vem är det som anklagat dig för det?



Det finns en enkel lösning på det ;)
scim nu får du allt sluta. Du väljer att inte läsa noga vad folk skriva och kör samma visa om och om igen. Den som inte vill onyancerad fördöma alla män, eller som inte tror på varje rykte eller beskyllning, den tycker i din värld att det är OK att trakassera kvinnor. Det för inte diskussionen vidare.
 
harry73
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Me too.
If all the women who have been sexually harassed or assaulted wrote "Me too." as a status, we might give people a sense of the magnitude of the problem.
Please copy/paste.
#metoo
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Skriv här om du blivit drabbad, man eller kvinna spelar ingen roll.
Trådstarten var länge sen, men detta skrevs i början
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
scim nu får du allt sluta. Du väljer att inte läsa noga vad folk skriva och kör samma visa om och om igen. Den som inte vill onyancerad fördöma alla män, eller som inte tror på varje rykte eller beskyllning, den tycker i din värld att det är OK att trakassera kvinnor. Det för inte diskussionen vidare.
Det låter ju hemskt, kan du ge något exempel?
 
Anna_H Anna_H skrev:
Läsvärt:
Heimersson skriver en krönika som visar att han är ett gubbslem som inte fattat något alls:
[länk]

Heimersson svarar på sin egen krönika, har fortfarande inte fattat något, utan påpekar att en massa män mailat honom med glada tillrop och några kvinnor har skrivit långa, arga mail.:
[länk]

Lisa Magnusson ger honom svar på tal:
[länk]
Anna, du kallar honom för gubbslem för att han delar inte din åsikt. Är det OK? Om jag skulle kalla dig för något liknande kvinnligt epitet för att du inte delar min åsikt, skulle det vara OK?
Tyvärr lär jag mig här att du och Birgit har tappat omdömet i all turbulens. Med tanke på vad ni kanske har varit med om är det möjligen förståeligt men inte korrekt.
Men jag är mer förskräckt över de manliga medlöparna här som tar ton så det skriker, till synes för att vara först i MeToo-klassen.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
harry73
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Skriv här om du blivit drabbad, man eller kvinna spelar ingen roll
När jag var ca 10 år satt jag på bussen hem från stan. På bussen satt också en ca 16 år gammal kille som bodde några gator bort, så när vi gick hem från busshållplatsen följde han efter och kom ikapp. Han ville visa mig en passbikd/automatbild av sin penis.
När jag berättade hemma vad som hände gjorde mina föräldrar inte så mycket.
Ett år senare drog killen grannpojken i buskarna och började onanera.
 
Redigerat:
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
whork whork skrev:
Det här gäller ju dig och lika mycket @Thomas_Blekinge som med sin dansreferens här ovan gav mig sura uppstötningar. Hade det varit era döttrar/fruar som samlat mod och berättat för er om kräket som hela tiden trots upprepade tillsägningar inte slutade ta dom på brösten, höfterna, rumpan; hade ni då direkt börjat gasta om att DET ÄR MINSANN SÅ MAN GÖR NÄR MAN DANSAR RUMBA!?
Hej, vad fel det blev!
Har du dansat klassiska dansar någon gång? Oavsett om det är Wienerwals eller någon klassiskt latinsk dans så tar man på varann. Och inte på brösten såklart. Jag vet inte på vilka tillställningar du var och vad du gjorde in din ungdom.
Kan du inte bara hålla sakerna isär? Döm inte folk för saker du inte begriper.Du har knaske sett "Lets Dance". Allmänt omtyckt i Sverige och många andra länder. Men för närgånget i mina ögon.
 
Hemmakatten
Som trådskapare känns det sorgligt att återigen har tråden blivit kapad av långa åsiktsprånglande, betydelsebefriade, misogyna inlägg som endast har till syfte att förminska, förlöjliga och nedvärdera de inlägg som kvinnor lagt in.

Marlen, forumadministratorn, skrev tidigare i tråden att endast inlägg av personer som drabbats av sexuella eller andra trakasserier skulle godkännas.

Min förhoppning är att inläggen framöver följer denna uppmaning.
 
Redigerat:
  • Gilla
Abies koreana och 4 till
  • Laddar…
O
harry73 harry73 skrev:
Olika trådar har olika syften.
Det finns en tråd där vi laddar upp himlafina bilder och en annan där vi berättar vad vi görde med hus eller trädgård. I dessa trådar hör ingen diskussion hemma.
Det finns också projekttråd där TS vill dela med sig och be om råd i pågående projekt. Även där finns begränsad utrymme för diskussion.
Det finns såklart också riktiga diskussionstrådar, men ofta tar moderatorerna stor hänsyn till ts syfte med tråden. Vi kanske borde fråga ts vad syftet var.
Syftet var att berätta egna upplevelser. Men den här tråden blev Ot nästan direkt.
Så antingen låser man tråden för det kommer trilla dit direkt eller så låter man den fortsätta. Men då kommer det bli en diskussion där vi tycker olika. Vilket tydligen inte var rätt. Dessutom så tycker man inte som du å flera andra så blir man ofta anklagad för olika saker som du själv gjort.
Är det för att du inte har några argument kvar som gör att de hittar på vad jag tycker
 
Hemmakatten
Syftet med tråden var att låta personer som blivit trakasserade att komma till tals. Inte att självförhärligade män som känner sig missfördelade skulle ta över diskussionen. Skapa en egen tråd istället.
 
  • Gilla
Abies koreana och 4 till
  • Laddar…
Det skulle vara synd att moderera tråden. De misogyna inläggen som försöker förminska och nedvärdera får svar på tal. Därför kan de stå kvar som tydliga exempel på vad de som sagt något tidigare fått tåla.

Låt Odjuret och Tomas framstå som varnande exempel och sårade haverister som inte kan prata med kvinnor. Det stärker er sak och hjälper mer än vad en oändlig ensidig. kavalkad av elände skulle göra.

Klubbar för inbördes beundran är förtvivlat tråkiga. Meetoo är värd mer än så.

Mvh Findus
 
  • Gilla
Emil Stenqvist och 5 till
  • Laddar…
Under 2-3 år så var det en kvinnlig kollega som var fruktansvärt närgången och gjorde sitt bästa för att tafsa så mycket som möjligt. Ena gången jag sa till henne så klöste hon mig över ansiktet, en annan gång hällde on kaffe över mig. Sen vid varje avvisande så brukade hon skrika bögjävel, rasist osv osv.

Tantslem? :)
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Marike Marike skrev:
Han hade väl kontrakt i 3 år till? Det måste väl betyda något.
Jag är konsult vilket får jämföras med frilansare som Timell. Jag skulle bli mycket förvånad om det inte i hans kontrakt fanns en möjlighet till uppsägning av kontraktet, vanligtvis med uppsägelsetiden 1 månad utan att behöva ange skäl. Sådant är livet som konsult/frilansare.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Anna, du kallar honom för gubbslem för att han delar inte din åsikt.
Han kallar övergrepp för "drullputteri" och anser att sexövergrepp av olika slag är något som kvinnor måste acceptera för att män ska kunna ha roligt. Den åsikten är inte på något sätt acceptabel. Gubbslem.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
O
Anna_H Anna_H skrev:
Han kallar övergrepp för "drullputteri" och anser att sexövergrepp av olika slag är något som kvinnor måste acceptera för att män ska kunna ha roligt. Den åsikten är inte på något sätt acceptabel. Gubbslem.
Jag läste att han sagt nått sånt vid en intervju. Jag hade hoppats mer på honom, men där skönk han som en tegelsten i mina ögon. Det dummaste jag hört på länge från en offentlig person. Det är en kvinnosyn jag aldrig har delat med honom och kommer aldrig att göra.
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.