Det är ju helt galet vad man kan :D
Håller helt med angående vinkeln.

Pär

Kul fortsättning på diskussionen. Jag gjorde faktiskt ett snabbt försök med Paul Sellers "Poor Man's Hand Router" men även resultatet blev ganska "poor". Jag kollade just på videon igen och inser att jag dels nog hade lite för brant vinkel men framför allt så hade jag satt stämjärnet på fel håll, "bevel up" fungerar tydligen inte här. Det får bli till att göra om och göra rätt vid tillfälle.

Apropå putshyvel så har jag en gammal Anchor 3 1/2 som jag tänkte snygga till så den (förhoppningsvis) blir användbar. Om det är någon konsekvens i numreringen så borde den ligga mittemellan 3 respektive 4 som ni föredrar så det blir nog bra, då har jag följt alla råd på den punkten. Nu blev visst denna snabba upputsning ett långtidsprojekt istället men jag har ivarjefall kommit så långt som att den är nerplockad i bitar, tvättning är påbörjad och ventilpasta är införskaffad.

@ Dr_Jerkyll: Att det skulle ta 25 inlägg innan någon insåg att det är virket det är fel på - poäng för rätt svar. :)
Det var faktiskt bara en bit som jag hade liggande. En gammal fönsterbräda som jag körde genom planhyveln för att bli av med lacken. Sedan klöv jag den och limmade ihop för att få en tjockare (och smalare) bräda. Nu var ju detta som sagt något som bara skulle ha en funktion och inte var avsett att beundras på något sätt. Min fråga var mest ett sätt att tänkta högt under arbetets gång.

Resultatet blev tillsist att jag karvade och putsade lite halvhjärtat med respektive stämjärn sågott det gick utan att det tog alltför mycket tid. Funktionen finns där och jag är nöjd så långt. Får se om jag kan komma ihåg att fixa en blid också...

Inte mycket att se egentligen men nu har jag ivarjefall kommit ihåg att ta några bilder.
Här är hyllan i fråga, någon dag skall det bli en list i framkant också...

Jag hade tänkt att fylla ivarjefall över delen av denna sektion med utdragbara hyllplan för förvaring av "plattare" saker. I översta hyllan har jag lagt sådant som märkkniv, pennor, vinklar och liknande. Funkar det bra så får jag se till att få lite "inredning" på den också. Lister i fram och bakkant har jag redan insett är nödvändigt.

IMG_0187.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hoppsan, den gröna borrmaskinen skulle jag naturligtvis ha flyttat undan innan jag tog fotot. ;)
Innehållet i den nedre delen är för tillfället bara instoppat för att komma bort från golv och bänk men det skall väl kunna bli organiserat det också med tiden...

Hyllan utdragen:
IMG_0188.jpg
Skapa konto

stämjärn på ena sidan:
IMG_0189.jpg
Skapa konto

och lockbettlar på den andra:
IMG_0190.jpg
Skapa konto

Ja, naturligtvis hittade jag genast ett par till som borde ha fått plats men det finns lite utrymme kvar i mitten så det får väl bli ett par spår till där framöver.

• Gilla
Anders_Roslagen och 2 till
  • Laddar…
Nu är det bara att sätta i gång och använda prylarna. Speciellt lockbetlarna då jag väntar på en liten recension ;)

Pär

Ps det ser väldigt inbjudande ut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.