2 090 läst ·
18 svar
2k läst
18 svar
Metallsvar och fräs ska få flytta in i snickeriet
Ytterligare ett par timmar i verkstan – börjar få gångar att röra mig på. Det kan nog bli något till slut. Men den stora frågan närmar sig: materialförvaring till fräs och svarv.
Tänker mig en lösning med 60 cm djup hyllförvaring ovanför svarven på sikt. Men där ligger just nu en Triumph och väntar på att bli ihopsatt.
Någon som har bra tips här? Behöver bli av med min pallkrage mitt i verkstaden.
Behöver också göra en insats för förvaringen av snickerivirke. Har alldeles för mycket skivmaterial hemma…
Fick i alla fall en bänk ren och har sorterat in en hel del mejslar och tänger. Även Myford-träsvarven står nu på rätt golvyta.
Men jag måste fixa en ny laddstation – det här kommer bli en spångång av Guds nåde.
Btw hur gör ni med era handsågar? det blir ju ett par stycken som skulle behöva en bättre plats och lösning.
Tänker mig en lösning med 60 cm djup hyllförvaring ovanför svarven på sikt. Men där ligger just nu en Triumph och väntar på att bli ihopsatt.
Någon som har bra tips här? Behöver bli av med min pallkrage mitt i verkstaden.
Behöver också göra en insats för förvaringen av snickerivirke. Har alldeles för mycket skivmaterial hemma…
Fick i alla fall en bänk ren och har sorterat in en hel del mejslar och tänger. Även Myford-träsvarven står nu på rätt golvyta.
Men jag måste fixa en ny laddstation – det här kommer bli en spångång av Guds nåde.
Btw hur gör ni med era handsågar? det blir ju ett par stycken som skulle behöva en bättre plats och lösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Lurmen vertikalfräs fäste? Slitts till kilstål hur fäster jag?
Verktyg & Maskiner -
skrapa fasad med lackfräs
Fasad -
Fräscha till dörr - hur få bort spårning?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vilken variabel fräsjigg borde jag skaffa?
Verktyg & Maskiner -
Vilket fabrikat på metallsvarv och fräs är bra/dåliga?
Verktyg & Maskiner