Hej!
Jag planerar att sätta upp hyllor på en vägg av lättbetong, det ska inte finnas några ledningar eller rör i väggen enligt hyresvärden. När jag började borra stötte jag på metall några centimeter in och tänkte då att det var armeringsjärn. Har lånat en regelsökare och enligt den är metallen väldigt oregelbundet utspridd i väggen (och ganska mycket), i motsats till hur jag trodde att armeringsjärn ser ut. Är det någon som vet vad detta kan bero på, kan metallen vara något annat än armeringsjärn? Funderar på om jag med rätt borr ska försöka borra igenom men känns osäkert då jag inte riktigt vet vad det är. Huset är byggt i slutet av 40-talet. Tacksam om någon har nån idé!