Tja! Håller på att ta bort rabatter längs huset, och så kom jag åt denna balk i metall. Tänkte gräva fram den under helgen och se hur lång den är.. än så länge verkar den sträcka sig några meter. Men är det någon som vet vad det är för något? Någon sorts dränering? Huset är byggt 1970.

• Metallbalk under jord nära husets grund, omgiven av gräsmatta och uppgrävd jord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Farstatjej90
Är du helt säker på att det är metall och inte betong?🤔

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Är du helt säker på att det är metall och inte betong?🤔
Liiite osäker är jag såklart, den var riktigt smutsig. Det syntes vara en metallig färg när jag skrapade på den och det klingade ”metalliskt” när jag slog på den.

Farstatjej90
Testa slå lite med en hammare på kanten av den. Är det betong kommer du kunna slå bort delar av den. Jag fattar inte varför man skulle gräva ned en metallbalk. Det är inte nån I-balk eller vad det heter heller utan liksom fyrkantig.....

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Ser mer ut att vara en gammal kantsten som ska vara mellan gräsmattan och rabatten.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Testa slå lite med en hammare på kanten av den. Är det betong kommer du kunna slå bort delar av den. Jag fattar inte varför man skulle gräva ned en metallbalk. Det är inte nån I-balk eller vad det heter heller utan liksom fyrkantig.....
Jag återkommer under lördagen när jag grävt fram mer av det hela, ingenting rasar av när jag slår på kanterna. Väldigt mystiskt

Persson88 Persson88 skrev:
Ser mer ut att vara en gammal kantsten som ska vara mellan gräsmattan och rabatten.
Inte omöjlig! han som byggde huset höll på med skrot. Han kanske drog hem en metallbalk och använde som ”rabatt-föredelare”. Kanske är så enkelt.

Farstatjej90
Ja det kanske är så enkelt men det ser inte ut som en metallbalk som jag sett och man ser ingen rost direkt heller...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.