Någon idé om hur jag ska angripa detta problem? Säkerhetspinnen som man ska dra ut (typ transportlås) för att själva huvuddelen med klingan ska fjädra upp har låst sig fast utanför ord läge. Egentligen ska ju staven gå in o hålet där ovanför men nu har något hänt som gjort att den är intryckt ändå. Det går inte att dra bak den så som man brukar utan den sitter som berget
har lossat de små insex stavarna men det hjälpte inget.
Edit: framgår det var som är mitt problem eller behöver jag försöka beskriva bättre?
har lossat de små insex stavarna men det hjälpte inget.
Edit: framgår det var som är mitt problem eller behöver jag försöka beskriva bättre?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Sågen måste väl ha åkt upp för långt för att det där skulle hända? Isf kanske den pressar ner på pinnen så att det inte går att få loss pinnen? annars skulle jag säga stor polygrip eller rörtång för att pressa ut den. De brukar vara fjäderbelastade också så något kanske hänt där också?
Sorry för lite seg närvaro. Jag hade satt den i låst läge och lyfte i handtaget och som då drogs upp så något med fjäderlåsningen har väl failat. Men tack för tips med polygrip. Gissar att den inte kan gå mer sönder i alla fall så ska testa lite våld imorgon. Finns tyvärr inte så stor yta att greppa men återkommer hur det går
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 835 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 835 inlägg
Inte greppa och dra utan nyp för att försöka pressa ut. Annars några slag med hammare, eller gummiklubba till att börja med.O olofh skrev:Sorry för lite seg närvaro. Jag hade satt den i låst läge och lyfte i handtaget och som då drogs upp så något med fjäderlåsningen har väl failat. Men tack för tips med polygrip. Gissar att den inte kan gå mer sönder i alla fall så ska testa lite våld imorgon. Finns tyvärr inte så stor yta att greppa men återkommer hur det går
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden