Projekt 'inreda vinden' skall påbörjas nu i höst, men får olika bud från olika aktörer när det kommer till vad man börjar med.
Projektet är en kallvind och innertaket är idag enbart råspont. Golvbjälklaget är plastat och isolering på det.

1) Vart börjar man? Måste väl ha golv för att kunna isolera snedtaket? Eller skall man isolera snedtaket först för att sen lägga golvet?

2) Efter luftspalt och isolering så skall det plastas, måste plasten i snedtaket överlappa plasten under isoeringen i golvbjälklaget?

3) Avloppsavluftningen (eller vad den heter) har jag hört att man kan byta ut mot nån ventil och ta i golvbjälklaget.
Vad heter de och hur ser de ut. Blir det inte tätt att ha den under golvet. Lukt?

4) Den eviga frågan om ventilation, skall jag ta upp ett hål i gaveln för detta eller inte?

Det tillkommer säkert ett par frågor mer under projektets gång...
 
*bump* Ingen?
 
Sitter i ungefär samma situation. Löste det sig för dig nån gång? Har du några insikter att dela med dig av?

:)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.