• Gilla
udihow
  • Laddar…
P Pettttter skrev:
Någon som har koll på vad mellanstycket (liten gummitätning) för att koppla ihop två Schneider Exxact ip44 uttag heter?

Detta uttaget
[länk]

Hittar denna, men ser den inte ut att ha lite fel form? Står ju för dosor, men kappslingen till uttag kanske också kallas dosa? [länk]
Ser ut att kunna fungera.
Måste du ha uttagen så nära varandra?
Om inte så lägg en kabel mellan dom
 
P Pettttter skrev:
Någon som har koll på vad mellanstycket (liten gummitätning) för att koppla ihop två Schneider Exxact ip44 uttag heter?

Detta uttaget
[länk]

Hittar denna, men ser den inte ut att ha lite fel form? Står ju för dosor, men kappslingen till uttag kanske också kallas dosa? [länk]

Det mellanstycket du hittat är för en kopplingsdosa, det du vill använda det till är ett vägguttag så det lär inte passa direkt bra ihop :geek:

https://www.rexel.se/swe/Produktkat...tällarsystem/Tillbehör/MELLANSTYCKE/p/1835098
 
Jag snackade med Schneider och det ska vara den jag länkade faktiskt. Jag tycker inte det ser rätt ut men för 29 spänn så vågar jag chansa. Kan skriva hur det gick om dom någonsin dyker upp, lång leveranstid för tillfället.
 
P Pettttter skrev:
Jag snackade med Schneider och det ska vara den jag länkade faktiskt. Jag tycker inte det ser rätt ut men för 29 spänn så vågar jag chansa. Kan skriva hur det gick om dom någonsin dyker upp, lång leveranstid för tillfället.
Tittade alldeles för fort på uttaget först, såg nu att det inte var den modellen jag tyckte det såg ut som först :cool::geek: Men det lär passa ihop ja.

Annars har du denna modellen som passar med de mellanstycket jag länkade till.

https://www.elbutik.se/product.html...m6ynF_i-JgN3r7txPFzdOZxD9di4jiqYaApEuEALw_wcB
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.