5 757 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
Melaminbelagda skivor
Jag är på jakt efter melaminbelagda skivor (skivslag är mindre viktigt) med max tjocklek 14mm. Jag har nämligen fällt in spottar i överskåpen och fräst spår i stommen för kablarna. Åkte sedan till ikea och köpte en till skåpstomme för att kunna ta botten och toppen och lägga i skåpen som en extra botten för att dölja kablar och armaturer. Men när jag hade trixat in extrabotten i skåpet och hängde tillbaka luckorna så tog gångjärnet (på luckan) i min nya botten.
Förstår ni ens vad jag menar? Är rätt kass på att förklara.
I alla fall. Jag behöver alltså en melaminbelagd skiva som är max 14mm tjock, så att inte gångjärnen tar i. Var i h-vete får jag tag på en sån? bauhaus, byggmax mfl har ju bara 16 och 18mm melaminbelagda skivor.
Förstår ni ens vad jag menar? Är rätt kass på att förklara.
I alla fall. Jag behöver alltså en melaminbelagd skiva som är max 14mm tjock, så att inte gångjärnen tar i. Var i h-vete får jag tag på en sån? bauhaus, byggmax mfl har ju bara 16 och 18mm melaminbelagda skivor.
Tänker inte anlita hantverkare bara för en spånskiva. Har renoverat nästan hela lägenheten med köksbyte m.m. Så det skulle kännas fel att anlita någon dyr hantverkare för en sådan petitess. Men det finns alltså 10 och 12mm hos bygghandlarna. Då lär dom ha kantlister där också hoppas jag.
Gör som du vill men bli inte dumsnål. Du har redan köpt IKEA-stommar för att plocka delar ur som ändå inte passade. Nu vill du köpa en melaminskiva 2440x1220 i stället för att beställa från snickeri. Hur mycket melaminskiva behöver du?
210kr var inte så farligt med tanke på att jag kan använda bitarna till att göra täckbitar av istället. Jag behöver en bit på ungefär 2m. Men nu när jag vet att det finns skivor som är 10 och 12mm, bara inte hos kalle anka-byggvaruhusen, så kan jag ta mig tid att leta reda på en sån. Bygghandlarna har ju bara öppet 7-16
Klicka här för att svara