Jag håller på och renoverar garaget och kommer installera en luftvärmepump. Det sitter en ventilationsfläkt monterad sedan tidigare uppe på väggen.

Nu med luftvärmepumpen kommer jag nog hålla lite varmare på vår och höst, kanske räcker det med detta för att hålla fukten i schack? Alltså ta bort den och låta det vara självdrag. Finns ett ventilationsfaller i nederkant i garageporten också.

Ventilationsgaller på en isolerad vägg med synliga spackelrester under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Låter det rimligt att ta bort den tycker ni..?
 
Kör man in en snöig bil i garaget kan den säkert behövas om det inte finns avfuktare.
 
  • Gilla
Peter321
  • Laddar…
Behåll fläkten eller ersätt den med en fuktstyrd.
 
Immobil Immobil skrev:
Behåll fläkten eller ersätt den med en fuktstyrd.
Ja det kanske är klokast ändå.

Har funderat på detta med fuktstyrd fläkt tidigare, finns det inte risk ibland att det är fuktigare ute än inne och att fuktstyrningen därför ökar luftfuktigheten genom att suga in mer uteluft?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.