Hej! Min fläkt på taket låter och suger otroligt mycket mer än vad som känns nödvändigt, den är gammal. Kan någon snälla förklara med hjälp av bilden vilken hastighet den är kopplad på och vad jag ska göra för att sänka hastigheter?

• Anslutningsbox på fläktens tak med färgkodade kablar och klämma.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V Vanhedern skrev:
Hej! Min fläkt på taket låter och suger otroligt mycket mer än vad som känns nödvändigt, den är gammal. Kan någon snälla förklara med hjälp av bilden vilken hastighet den är kopplad på och vad jag ska göra för att sänka hastigheter?
Bilden ger ej tillräcklig info. Kolla om nån typskylt finns

H Håbbe01 skrev:
Bilden ger ej tillräcklig info. Kolla om nån typskylt finns
Jag löste det genom att koppla bort plint 2 och 3 som verkar vara mellanläget och högstaläget så nu går den på lägsta. Får testa och utvärdera om det är tillräckligt högt flöde.

V Vanhedern skrev:
Jag löste det genom att koppla bort plint 2 och 3 som verkar vara mellanläget och högstaläget så nu går den på lägsta. Får testa och utvärdera om det är tillräckligt högt flöde.
Ne okej det fungerade inte verkar inte vara 1-4 som reglerar hastighet kanske A och B. Har en bild på skylten från i somras bifogar.

• Etikett på fläktmotor med texten "Fläkt", tillverkad i Sverige, samt teknisk information. Smutsig yta visar slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.