Tjenare.
Håller på och bökar med en meec maskin. Den laddar inte, och indikatorlampan blinkar rött och blått och slingan är hel! Har även testat med en mindre slinga, typ 10m, samma fel.
Det jag undrar är:
Vad är det för en klump efter nätaggregatet? Den som pinnen pekar på! Jag tror att det är kortis i den.
Jag får ut 32v från själva nätdelen, när jag sedan stoppar i sladden till "klumpen", då börjar nätdelen att bzzzta till och från. Jag får ut mellan 2-4v vid kontakten till kortet, det pendlar i takt med bzztandet.
Jag har även kontinuitet mellan polerna vid "klumpen". Jag har fått för mig att det är någon sorts kortis i den.
Den går inte att få isär utan massa våld. Tror jag iaf, jag kan inte se några skruvar.
Nån som vet om den går att köpa lös? Jag har googlat lite, men vet inte vad jag ska googlat på...

Jag provade att gå förbi "klumpen" och köra in från nätdelen direkt till kortet, men det blixtrade till då, så då ville jag inte prova något mer. Jag duttade bara kabeln på kontakten, kan vara därför det blixtrade. Men jag fegade ur. Fråga först.. Har även provat med ett annat kort. Samma fel då.
. En strömförsörjningsenhet med kablar kopplade till en elektronisk enhet pekad med en pinne, på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skitig robotgräsklippare MEEC med etiketter "SVEN" och "STOP" på golvet i ett rörigt garage, ansluten till ström.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.