Byggahus.se

Medverka i bygg-tv

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 523 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
    Är du sugen på att medverka i ett bygg-program på tv? Vi pratade med Joanna Hansen som fick sitt hem omgjort i ett tv-program. Vi listar också programmen som söker folk just nu och vilka förutsättningar som gäller för att medverka.

Du kan läsa artikeln här: Medverka i bygg-tv

2. pelpet
    Medlem · Dalarna · 9 879 inlägg

pelpet

Medlem
    Jag funderar mest på förnedringsmomentet i Arge Snickarn. Hur går det till? Vad förväntas man ställa upp på?

3. Marlen Eskilsson
    Administrator · Skåne · 6 419 inlägg

Marlen Eskilsson

Administrator
    Ja, det hade varit intressant. Vi fick inte tag på de som producerar Arga Snickaren tyvärr.

4. Marlen Eskilsson

Marlen Eskilsson

Administrator
    De borde erbjuda tillgång till en psykolog för att få hjälp att bearbeta förnedringen man utsätts för inför publik.

5. AntonBe
    Medlem · Östergötland · 127 inlägg

AntonBe

Medlem
    Vi håller på att göra om rätt mycket hemma, så jag har sökt till Äntligen hemma med tre olika projekt. Jag hoppas att de kommer till mig :)

• Laddar…
  6. Johan-
    Medlem · Västra Götaland · 472 inlägg

Johan-

Medlem
    Förstår inte varför man vill hänga ut sig själv och sin familj i program som arge snickaren.

7. Korvgubbe
    Medlem · Östergötland · 1 399 inlägg

Korvgubbe

Medlem
    Jag skulle gissa att deltagarna i AS faktiskt har kört fast efter många tunga år och då är lite förnedrings-TV som snabbt glöms bort ett helt okej pris att betala.

8. Marlen Eskilsson

Marlen Eskilsson

Administrator
    Du får lova att berätta om du kommer med! Det vore kul med liverapportering. :)

9. pelpet
    Medlem · Dalarna · 9 879 inlägg

pelpet

Medlem
    Man får väl lätt bygg- och renoveringsjobb för en halv miljon utfört om man är med i Arge Snickarn. Då kan det ju vara värt att plocka bort några doslock så kablarna hänger ut och möblera om vardagsrummet till sovrum för hela familjen och låtsas skämmas i TV. Känns ju 8 ggr bättre än att pippa i TV i Paradise Hotel, om man nu ska jämföra.

10. P
    Anonym

PirrePirat

Anonym
    Beror väl på om vad man gillar mest, pippa eller skämmas. :)

11. C
    Medlem · Norra Halland · 3 365 inlägg

cecar33

Medlem
    Tror du man måste välja, kan man inte söka till båda? Kanske åldern sätter käppar i hjulet som man säger, i vart fall det ena programmet.

För det är längesedan jag behövde renovera.:p

• Laddar…
  12. K
    Medlem · Östergötland · 1 014 inlägg

Kromo

Medlem
    Tv 3 kanske ska göra ett program som är kombo av de två. Alltså några människor pippar och Anders Öfvergård kommer och tittar på och berättar att alla dörrar ( väskor) måste vara stängda annars åker dem ut! Sedan ber han kanske någon gå och hämta kalsonger så kablarna ( gissa vad) blir beröringsskyddade. Sedan kommer mannen med trettio års erfarenhet ( fuskbyggarna) in och berättar för de pippande att det är det värsta han sett under alla sina år, han kanske drar upp något om att det kan komma in fukt som sedanfår fäste och bildar mögel. Det är därför man måste att plast (gummi) folie men det farligaste är om man perforerar plasten då tar sig fukten igenom. Big no no! Sedan kommer kanske Aschberg in och kristiserar dessa hemma förståsigpåare som Malena Ivarsson på olika forum! För han kan minsann pippa som man ska!

Redigerat 30 aug 2014 08:23
  13. G
    Anonym

gäst

Anonym
    Jag skrattar och gråter!

14. E
    Medlem · Västra Götaland · 281 inlägg

Enolf

Medlem
    (Varför finns ingen gilla-knapp i denna del av sajten ;-)

• Laddar…
  15. E
    Medlem · Västra Götaland · 281 inlägg

Enolf

Medlem
    (Och varför kommer inte min kommentar under den kommentar som jag svarat på, utan sist i listan som en löst hängande kommentar?)

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.