3 079 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Medlemskap Villägarna - värt det?
Hej!
VI har, för inte så länge sedan, flyttat in i en villa och idag fick vi hem ett medlemserbjudande från Villaägarna där man som medlem får:
- Ägaskyddförsäkring (lagfarten skyddas)
- Experthjälp, råd, stöd och avtalsmallar från deras jurister och byggnadstekniker
- Färdigförhandlade medlemsrabatter, förmåner och kampanjer på ca 2000 inköpsställen
- En stark röst i boendepolitiska debatten
- Inspiration, uppdateringar och nyheter genom deras digitala kanaler och medlemstidningen VIllaägaren
Är det här något som man borde gå med i eller klarar man sig utan det?
Jag kanske är fånig som frågar men känner att man får ganska bra svar på frågor som ställs här så jag ger det en chans
VI har, för inte så länge sedan, flyttat in i en villa och idag fick vi hem ett medlemserbjudande från Villaägarna där man som medlem får:
- Ägaskyddförsäkring (lagfarten skyddas)
- Experthjälp, råd, stöd och avtalsmallar från deras jurister och byggnadstekniker
- Färdigförhandlade medlemsrabatter, förmåner och kampanjer på ca 2000 inköpsställen
- En stark röst i boendepolitiska debatten
- Inspiration, uppdateringar och nyheter genom deras digitala kanaler och medlemstidningen VIllaägaren
Är det här något som man borde gå med i eller klarar man sig utan det?
Jag kanske är fånig som frågar men känner att man får ganska bra svar på frågor som ställs här så jag ger det en chans
Det är en bra organisation, kostar väl bara 250-350 kr/år? Vi är medlemmar sedan 10 år tillbaka.N noxxus skrev:Hej!
VI har, för inte så länge sedan, flyttat in i en villa och idag fick vi hem ett medlemserbjudande från Villaägarna där man som medlem får:
- Ägaskyddförsäkring (lagfarten skyddas)
- Experthjälp, råd, stöd och avtalsmallar från deras jurister och byggnadstekniker
- Färdigförhandlade medlemsrabatter, förmåner och kampanjer på ca 2000 inköpsställen
- En stark röst i boendepolitiska debatten
- Inspiration, uppdateringar och nyheter genom deras digitala kanaler och medlemstidningen VIllaägaren
Är det här något som man borde gå med i eller klarar man sig utan det?
Jag kanske är fånig som frågar men känner att man får ganska bra svar på frågor som ställs här så jag ger det en chans![]()
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Allt står på hemsidan. En hel del nyttigt att läsa förutom rabatter. Du kan även ladda ner hantverks dokument. Du har gratis rådgivning, byggteknisk och juridisk. Ja, det är det värt, speciellt som nybliven villaägare.N noxxus skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Jag har utnyttjat rabatt på färg, Caparol fasadfärg vid flera tillfällen. Har nog "tjänat" 4 -5 000 på det genom åren.
Har konsulterat deras gratis juridiska rådgivning vid två tillfällen. Har nyttjat någon mer rabatt, kommer inte ihåg vad nu.
Tidningen man får är väl ingen jättehöjdare, men den "överlever" nog någon timme längre än andra blaskor innan den åker till pappersåtervinningen. Alltså lite läsvärd ibland.
Har konsulterat deras gratis juridiska rådgivning vid två tillfällen. Har nyttjat någon mer rabatt, kommer inte ihåg vad nu.
Tidningen man får är väl ingen jättehöjdare, men den "överlever" nog någon timme längre än andra blaskor innan den åker till pappersåtervinningen. Alltså lite läsvärd ibland.
Det räcker att låna deras gratis släpvagn för medlemmar en enda gång för att täcka kostnaden för medlemskap.
Finns också många rabatter man kan utnyttja, så ja, det är värt det.
Finns också många rabatter man kan utnyttja, så ja, det är värt det.
Jag gick med när vi köpte fritidshus och sedan ut igen något år senare när jag insåg vilket bostadspolitiskt program de driver och som jag inte håller med om. Hade inte utnyttjat någon förmån då. Alltså, andra har säkert andra åsikter, men det jag vill framhäva är att det i grunden är en intresseorganisation.
Klicka här för att svara
