Hej.
Jag har en liten fundering.
Vi har ett nytt hus och tomt som jag skulle vilja bygga ett litet cykelskjul på. Totala ytan blir bara ca 6 kvm och har ingen annan extern byggnad finns som kräver ett bygglov. Jag vill lägga detta skjul i ena hörnet på tomten, ca en meter från varje tomtgräns. Detta kräver, vad jag kan läsa mig till, ett medgivande från berörda tomter. Område vi har tomten på är en uppstyckad tomt som kommer att säljas till flera köpare men man har inte sålt av alla tomter än. Tomten bredvid våran har ännu inte sålts till någon så där är det väl den nuvarande ägaren som skall ge medgivande för detta. Andra "tomten" som brerörs är en allmän yta (grönområde) som tillhör kommunen.
Det jag undrar är alltså, vad behöver jag för påskrift av kommunen och den nuvarande ägaren för att få medgivande för att bygga detta skjul? Finns det några framtagna dokument som man kan använda och hur skall dessa arkiveras?