3 307 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Medel till bergvärmeslinga
Hej!
Jag är nybliven ägare till ett hus med bergvärmepump. (IVT Greenline)
Det är något slags expansionskärl, som man ska fylla på någon slags vätska i, som har för låg vätskenivå enl. våran besiktningsman. (Jag tror behållaren är till rören för bergvärmehålet)
Är det någon som vet vad för slags vätska man ska hälla i ? (Glykol ?)
Kan det var afarligt för anläggningen om vätskenivån är för låg?
Tack på förhand!
//Kim
Jag är nybliven ägare till ett hus med bergvärmepump. (IVT Greenline)
Det är något slags expansionskärl, som man ska fylla på någon slags vätska i, som har för låg vätskenivå enl. våran besiktningsman. (Jag tror behållaren är till rören för bergvärmehålet)
Är det någon som vet vad för slags vätska man ska hälla i ? (Glykol ?)
Kan det var afarligt för anläggningen om vätskenivån är för låg?
Tack på förhand!
//Kim
Du behöver etanol: DinVVSbutik i Sverige AB
Vid för låg nivp kan du få luft i slingan.
Vid för låg nivp kan du få luft i slingan.
Klicka här för att svara