4 091 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
Medel mot ogräs och mossa - förbjuda och tillåtna
Jag använder det vid biltvätt ibland. Vintertid i tvätthall på en mack och hemma har jag grus på gården samt vägen förbi. Och där frodas både maskrosor och tistlar samt en massa annat grönt som jag försöker hålla tillbaka med salt och Roundup och ättika. Har markduk under men det hjälpte ett par år bara.Kalle B skrev:
Finns bättre järnsulfat hos tex Allt Fraktfritt som löses i kallt vatten. Den på Granngården kräver varmvatten, tidigare modell funkade bättre.Mats-S skrev:
Roundup som säljs i Sverige är totalt 100% skit, slöseri med pengar att köpa skiten, rent vatten funkar bättre mot ogräsAtt man kallar det Roundup är rent bedrägeri eftersom dom flesta förknippar det med den tidigare varianten med glyfosat.
Funkar bra att importera glyfosat och MCPA från eBay eller Amazon, vet många som gjort det inklusive undertecknad, det har aldrig varit något problem med tullen. Enda problemet är att det blivit typ dubbelt så dyrt bara på några år. 💲💰💸
Köp inte dom dyra flashiga mossmedlen, köp Ferrogent (pulverform) på Granngården, billigast och bäst 😎 Blanda 1 dl ferrogent med 10 liter vatten, enkelt att sprida med en vattenkanna. Mossan dör på några timmar, funkar bäst i fuktig väderlek.
Klicka här för att svara