Hej

Målade om huset med täcklasyr( fabrikat okänt ) för C:a 10 år sedan.
Norrväggen ser för j.g ut. Blir dock fin efter tvättning med Yes. Planerade att måla om men när jag ser resultatet efter tvättning( helt OK ) börjar jag fundera om det ska vara nödvändigt. Det jag dock skulle vilja göra att behandla fasaden med något som bromsar återväxt. Finns det något sådant som man tex. kan spreja på ??

• Gilla
clobar
  • Laddar…
Grön-Fri och liknande preparat hindrar alger och mögel att växa. Kostar inte så mycket och säkert lönt att testa, innan du målar om.

Tack för tippset, ska testa bensalkonklorid. Gissar artt det är samma verksamma substans i Grön-Fri.

R rehn skrev:
Tack för tippset, ska testa bensalkonklorid. Gissar artt det är samma verksamma substans i Grön-Fri.
Återväcker riktigt gammal tråd .

Jag tänker precis som du gjorde för 10 år sedan. Fasaden är fin, men möglet växer fort.
Gjorde du någon behandling, resultat?

R rehn skrev:

L LarsSt skrev:
Återväcker riktigt gammal tråd .

Jag tänker precis som du gjorde för 10 år sedan. Fasaden är fin, men möglet växer fort.
Gjorde du någon behandling, resultat?
Provade med bensalkonklorid. Blev rent, men alger/mögel kom tillbaka efter några år.
Har nu låtit måla om Alkro Bestå och hoppas att det håller bättre

R rehn skrev:
Provade med bensalkonklorid. Blev rent, men alger/mögel kom tillbaka efter några år.
Har nu låtit måla om Alkro Bestå och hoppas att det håller bättre
Ja, det finns alltså inga enkla genvägar. :-)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.