Vi ska köpa nya luckor och jag har kollat Örsholmslackering, där skulle priset bli 7000 kr men då mäter jag och monterar själv. Sen finns det massor av firmor här i Skåne som både mäter och monterar men då blir priset mellan 15-18000 kr. Problemet med monteringen är lådfronterna som är limmade och där man får göra en liten speciallösning med stödbräda bakom lådfronten. Vad hade ni valt? Med eller utan montering eller kanske de utan och sen ta dit en egen snickare för de saker man inte fixar själv...

Jag hade i första hand valt att firman kom och mätade. Blir det fel där så står firman för att rätta till felet. Mäter du själv så får du stå för kostnaden om det är felmätt. I alla fall när det gäller fönster är det en hel del som har bränd sig på att mäta själva.

Personligen hade jag gjort allt själv, men det beror ju lite på hur händig man anser sig vara... Mätning ser jag inte som något problem, givet att det är standardstommar (och inga speciallösningar).

En stor del är ju rent "skit-jobb" (men enkelt), dvs montera gångjärn, handdtag etc och här finns pengar att tjäna! Plocka bort de gamla lådfronterna kan ju vara lite knepigt, varför inte byta ut hela lådorna? Då får du ju även nya geidrar mm.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.