Finns ingen genväg.allt är byggt och står på varandra nerifrån. Kapa röret ca X antal cm som en skjutmuff är + 5cm från rensluckan och mät in hur mycket plats som behövs för grenröret. ( OBS tänk på att det är muffdelar som rören ska gå in i. Kapa röret igen, så grenröret får plats. Och sätt dit muffen på rörbiten nertill med smörja på, grenröret sätts på delen uppåt och muffen knackas upp.

Fast det var ju en skjutmuff där skrev ju TS

nino nino skrev:
Fast det var ju en skjutmuff där skrev ju TS
I # 8 sägs det, kan flyttas ca 5mm sedan stopp.

Och #13 så har TS sökt på nätet och konstaterat att det är en skjutmuff 🙂

Nå nå nå, ni har att göra med en amatör här. Det verkar vara en skjutmuff, men det säger stopp efter 5mm. Jag antar att det är så att den långa rördelen under sitter fast i muffen och slår i botten i nederkant. Sk aförsöka smörja upp den som föreslogs tidigare och se om den går att få loss.

R robert_m skrev:
gör hål i rensluckan tejpa tätt, byt ut den när du är klar
Nu är det på plats, tack för alla tips.
Köpte ett till rensrör, borrade hål i locket och tryckte dit ett 50-rör med gummimuff.
Hand håller i grått rörbeslag med böjd anslutning och gummimuff, liggande på kartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grått röranslutningslock med gummimuff och ett 50-rör monterat på en kartong, hålls av hand i svart handske.
Skapa konto

Sen vred jag spolröret på stammen 90 grader och satte på med ett minivattenlås.
Ett avloppssystem med grått rör, vitt böjt rör och minivattenlås monterat på väggen i ett källarutrymme.
Skapa konto

• Gilla
RoTe och 8 till
  • Laddar…
Mycket snyggare än jag tänkte i mitt förslag 😊Det där ser ut som en permanent lösning.

• Gilla
jhall och 1 till
  • Laddar…
Det där löste du riktigt snyggt!

• Gilla
jhall
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.