7 950 läst ·
64 svar
8k läst
64 svar
Mc besiktigad med ny erfarenhet.
I ett sånt fall skulle jag ha begärt att få pengarna tillbaka från besiktningsfirman. Du fick ingen besiktning värd pengarna.S Screew skrev:Jag besiktigade en Volvo 850 för ganska många år sedan, den gick igenom utan anmärkningar. Veckan efter skulle bilen in på hjulinställning, mekanikern visade då att nästan allt som kan glappa glappade rätt bra. Styr och spindelleder på båda sidor och ett fjäderbenslager var slut. Så tydligen kan det gå åt båda hållen...
I går när jag åkte förbi den lokala Opus'en låg det en tät dimma över parkeringen och mitt i dimman såg jag en Porsche i full färd med att lägga donuts på asfalten.
Var glad att det inte var den besiktningsmannen du stötte på.
Var glad att det inte var den besiktningsmannen du stötte på.
Om alla brott polisanmäls så blir brottsstatistiken tillförlitligare vilket gör att våra styrande får ett bättre underlag för beslut om resurstilldelning till polisen.nino skrev:
Nej du låser bakhjul utan att panikbromsa. Du skall bromsa med fram och bak samtidigt men absolut 70% fram och bara lätt bak.P pmd skrev:
Så har det varit på alla motorcyklar jag kört. Till största del supersport
"Nej"? Att man kan låsa bakhjulet utan att panikbromsa innebär inte att man inte låser bakhjulet när man panikbromsar. Man ska, som sagt, inte panikbromsa.Rkarlsson skrev:
P pmd skrev:
Jag missuppfatta kanske. Men kraften för att låsa bakhjulet är hårfin, spänner du stortån för mycket så låser man. Så att den besiktningsnubben kommit på något att man ska stå på bromspedalen är uppåt väggarna då det krävs inte i närheten av någon kraft för bromsen.
Gissningsvis så lägger man inte i närheten av 80kg tryck om man skulle panikbromsa alls, vare sig man sitter på en sport eller en glidare.
Rimlig felanvändning ska en broms tåla utan att gå sönder. Men man står ju aldrig på bromsen på en MC. Om de tar i med tån när de sitter normalt så ska den definitivt tåla det. Men att lägga hela sin tyngd på bromsen förekommer ju inte. Det ska fotpinnarna tåla, men inte nödvändigtvis bromsen.