3 566 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Maxit z-line
Jag gillar det inte, men jag har bara provat att montera det en gång. Det var kladdigt och bökigt, och väldigt lätt att man fick små luftbubblor bakom duken, vissa upptäckte man inte förrän fixet kammades på. Och det förbannade limmet, satt som berget på händerna. Men det är säkert en vanesak, första gången är nog svårast. Och jag skulle tro att alla duksystem är i princip likadana att jobba med. Jag väljer ett av de rollade systemen som är godkända, LIP. Enklare att applicera, och inga nackdelar jänfört med duken, vad jag kan se.
Jag håller på med det just nu i ett badrum. Håller med om att limmet är grymt. Det är som tuggummi mellan fingrarna. Testade med handskar men det var ännu värre. Man får helt enkelt sitta och skrapa av sig limmet en god stund efteråt.
/Balthazar
/Balthazar
T-röd löser det hjälpligt. Men när jag hade hållit på med ett helt badrum hade jag ganska tjockt med lim på fingrarna, lim som dessutom hade torkat så mycket så att fingrarna limmades ihop ganska ordentligt omedelbart om man råkade hålla ihop dem. Urk.
Klicka här för att svara