Maxit z-line

3k läst  7 svar

1. J
    Medlem Nivå 1
    Är det någon som har någon erfarenhet av detta tätskiktssystem.
    Är inne på att köra på detta system, skulle vara kul och få höra lite erfaren av applikationen odyl.

2. J
    Medlem Nivå 15
    Jag gillar det inte, men jag har bara provat att montera det en gång. Det var kladdigt och bökigt, och väldigt lätt att man fick små luftbubblor bakom duken, vissa upptäckte man inte förrän fixet kammades på. Och det förbannade limmet, satt som berget på händerna. Men det är säkert en vanesak, första gången är nog svårast. Och jag skulle tro att alla duksystem är i princip likadana att jobba med. Jag väljer ett av de rollade systemen som är godkända, LIP. Enklare att applicera, och inga nackdelar jänfört med duken, vad jag kan se.

3. B
    Medlem Nivå 2

Kletigt

Jag håller på med det just nu i ett badrum. Håller med om att limmet är grymt. Det är som tuggummi mellan fingrarna. Testade med handskar men det var ännu värre. Man får helt enkelt sitta och skrapa av sig limmet en god stund efteråt.
    /Balthazar

4. J
    Medlem Nivå 15
    T-röd löser det hjälpligt. Men när jag hade hållit på med ett helt badrum hade jag ganska tjockt med lim på fingrarna, lim som dessutom hade torkat så mycket så att fingrarna limmades ihop ganska ordentligt omedelbart om man råkade hålla ihop dem. Urk.

5. J
    Medlem Nivå 1
    Aha, trist, likadant med Ardex Tricom duk antar jag, fast den limmar man fast i deras S-1K gum, kanske inte lika kladdigt?

6. J
    Medlem Nivå 15
    Nej, det är nog inte lika illa. Men varför bara inte använda ett av de godkända flytande systemen istället?

7. B
    Medlem Nivå 1
    Har du någon uppfattning om hur de olika systemen ligger prismässigt om man räknar inkl arbetstid? Matta vs flytande tät skikt.

8. J
    Medlem Nivå 15
    Nix, har inte någon jättekoll på det. Jag skulle inte tro att det är någon större skillnad dock, jag vill inte minnas att det blev någon märkbar skillnad den gången jag körde med duk.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: