Ett något skrovliga badrumsgolvet i kombination med Deitermann DSF dispersion samt Superflex 1S som lim. (Skrovligt pga av fallbyggnad med golvspackel)

Det känns inte som tätremsan sitter hundraprocentigt. Hur viktigt är det när det gäller golv?

Maxits fiberremsa har jag på vissa delar av väggarna och den verkar sitta mycket bättre.

Funderar på att riva bort tätremsan och ersätta med fiberremsa...:cool:

http://www.maxit.se/media/22/PDF/fastofog/mont_anv_deitermann.pdf

På vilket vis får du inte den att sitta? Blir det bubblor under, eller lossnar den helt enkelt vid belastning? Det tar normalt längre tid att få tätremsan att sitta jämfört med fiberremsan, i och med att den tätskiktsmassa som hamnar mellan tätremsan och DSF:en får svårt att torka ut, fukten fastnar mellan de båda skikten.

Ja, det blir bubblor under på sina ställen. Speciellt vid wc-anslutningen och vid tröskeln. När man drar med fingrarna över bandet kan man till och med höra var luftfickorna finns. Ska vänta ytterligare någon dag för att se om det torkat fast då.

Kan man annars punktera blåsorna, peta in lite mer 1S samt armera med fiberremsa ovanpå?

Inser att jag borde ha varit betydligt mer noggran med att tälja bort ojämnheterna de första timmarna när spacklet började brinna.:( (Men det är ju mitt första badrum...)

Lite bubblor här och där gör i praktiken ingenting, så länge kanterna på remsan sitter fast. Men visst, du kan skära upp, och ha i mer 1-S om du vill det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.