P
Skulle absolut rekommendera samma som paul-staffanstorp,en lös duschsarg,tvivlar på att en limmad sarg håller i längden,blir bara problem imho:D

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Skulle absolut rekommendera samma som paul-staffanstorp,en lös duschsarg,tvivlar på att en limmad sarg håller i längden,blir bara problem imho:D
Det är absolut en bra pryl, och ännu bättre, det finns en här hemma sparad sen tidigare. I dotterns badrum är golvet så ojämnt att brunnen ligger högre än fallet mot densamma. När hon duschar rinner vattnet mellan badkar o vägg fram och förbi golvbrunn. Vid badtömning sväljer golvbrunnen inte alltid undan och orsakar översvämning (ja, det kan vara en fråga om att rensa brunnen regelbundet vilket försvåras av placeringen). Tyvärr har hyresvärden negligerat detta, liksom att det är en stor skada på emaljen på gamla karet.
Troligen kommer vi att återanvända den listen även om den skymmer de guldglänsande tassarna på nya badkaret

Jag tar lite bilder i kväll och återkommer men jag tror det har gått bra. Jag är grymt glad jag köpte en sådan rejäl list som gick finfint att limma med:
Pattex No More Nails vattentät limtub för inomhus- och utomhusbruk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

och sedan våtrumssilikon från in- och utsida.

K Kjell_G skrev:
Har du klistrat än? Nyfiken hur det gick och om jag ska beställa

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Det går ju aldrig att använda en lös duschsarg för de läker ju bara och speciellt hos mig eftersom jag har klinkers med klinkersfogarna som går "ner" i golvet :cry: Sedan är sargen jag köpt riktigt rejäl och bred "botten/undersida" att limma fast så jag tror att det kommer att hålla. Sedan har jag inga barn heller som kanske oavsiktligt sparkar/går/springer på den, så den kommer inte att utsättas för några påfrestningar (y)

Handyman 1 skrev:

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Bilderna

Förlåt men har haft så mycket att göra för att det ens skulle fått plats i schemat :( Ska försöka komma ihåg det under helgen. Så mycket kan jag säga att jag råkade kliva på sargen/listen när jag skulle in i duschen och hämta en flaska och trodde att nu far den åt pipan :oops: Men det sitter som berget (y):strong:

K Kjell_G skrev:
Bilderna

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Jag ber än en gång om förlåtelse men här kommer bilderna till slut:oops:

och jag kan meddela att det inte läker. Men då pillade jag bort den självhäftande klisterremsan och använde eget ”sättlim” och sedan silikon.

Duschhörna med mosaikmönstrad golvplatta, svart avloppslock och delvis synliga vita kakelväggar.
Skapa konto
Närbild på skarven mellan en duschbotten och kaklade golvplattor där silikon har använts.
Skapa konto

Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Förlåt men har haft så mycket att göra för att det ens skulle fått plats i schemat :( Ska försöka komma ihåg det under helgen. Så mycket kan jag säga att jag råkade kliva på sargen/listen när jag skulle in i duschen och hämta en flaska och trodde att nu far den åt pipan :oops: Men det sitter som berget (y):strong:

• Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Jag ber än en gång om förlåtelse men här kommer bilderna till slut:oops:

och jag kan meddela att det inte läker. Men då pillade jag bort den självhäftande klisterremsan och använde eget ”sättlim” och sedan silikon.

[bild] [bild]
Låter bra. Sargen vi fick tips om, och som jag hade hemma sedan tidigare, höll inte riktigt tätt pga det ojämna golvet. Den är för styv och kompenserar inte ojämnheter.
Men den list du visar kommer att göra susen. Nu blir det beställning. Tack för info!

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Jag säger ännu en gång för allt i världen!!! Ta bort den självhäftande remsan (lite trixigt men det går). Ta bort kvarvarande limrester med lite T-röd samt golvet där den ska fästa och limma sedan med NO MORE NAILS som är vattenbeständig. Lägg inte så mycket lim under listen (lite mer där du har typ klinkerfogar). Kan vara svårt att få bort om det "pyser"ut när du trycker fast listen. Sedan när "sättlimet har härdat lägger du en silikonsträng ut- och invändigt längs listen vid golvet.

K Kjell_G skrev:
Låter bra. Sargen vi fick tips om, och som jag hade hemma sedan tidigare, höll inte riktigt tätt pga det ojämna golvet. Den är för styv och kompenserar inte ojämnheter.
Men den list du visar kommer att göra susen. Nu blir det beställning. Tack för info!

Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Jag säger ännu en gång för allt i världen!!! Ta bort den självhäftande remsan (lite trixigt men det går). Ta bort kvarvarande limrester med lite T-röd samt golvet där den ska fästa och limma sedan med NO MORE NAILS som är vattenbeständig. Lägg inte så mycket lim under listen (lite mer där du har typ klinkerfogar). Kan vara svårt att få bort om det "pyser"ut när du trycker fast listen. Sedan när "sättlimet har härdat lägger du en silikonsträng ut- och invändigt längs listen vid golvet.
Tror du jag behöver ta bort självhäftande om jag har plastmatta? Att göra rent är förstås viktigt men det går väl att få in lite lim ihop med tejpen, och sen silikon på utsidorna.

Jag skulle inte "fuska" och chansa eftersom du får bara en chans. Klisterremsan är rätt bred så du får inte in något lim bredvid den för där ska du sedan få in en silikonsträng. Sedan hade du väl höjdskillnader i golvet och då är det ju än viktigare att det sitter :seenoevil:

K Kjell_G skrev:
Tror du jag behöver ta bort självhäftande om jag har plastmatta? Att göra rent är förstås viktigt men det går väl att få in lite lim ihop med tejpen, och sen silikon på utsidorna.

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Låter som att det är bäst att avstå genvägar - som vanligt

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.