Upptäckte detta material i ett "hål" i min gamla murstock, högt upp på väggen i pannrummet.
Har inte lagt märke till detta tidigare, men skulle kunna tänka mig att man proppat en tidigare rök- eller ventilationskanal med detta material.
Dålig bild..
Det svarta skulle jag kunna tänka mig kan vara sot från tidigare eldning i pannrummet.
Men resten? Vad tror ni det är för material och i vilket syfte?
Går det att komma med en kvalificerad gissning utifrån denna dåliga bild?
Stenull? Glasull? Asbest?
Bör jag låta materialet vara kvar eller ta bort det?
Eventuellt kan kanalen hänga ihop med fler ventilationskanaler i huset, bl a i sovrum och vardagsrum.
Vill inte att eventuellt olämpligt material sprid med självdragsventilationen i inomhusmiljön..
Mura igen hålet istället?
Tack på förhand!
Har inte lagt märke till detta tidigare, men skulle kunna tänka mig att man proppat en tidigare rök- eller ventilationskanal med detta material.
Dålig bild..
Det svarta skulle jag kunna tänka mig kan vara sot från tidigare eldning i pannrummet.
Men resten? Vad tror ni det är för material och i vilket syfte?
Går det att komma med en kvalificerad gissning utifrån denna dåliga bild?
Stenull? Glasull? Asbest?
Bör jag låta materialet vara kvar eller ta bort det?
Eventuellt kan kanalen hänga ihop med fler ventilationskanaler i huset, bl a i sovrum och vardagsrum.
Vill inte att eventuellt olämpligt material sprid med självdragsventilationen i inomhusmiljön..
Mura igen hålet istället?
Tack på förhand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stenull eller glasull som tryckts in i hålet därför att det inte behövs längre. Om du låter det sitta kvar så finns hålet kvar om det någon gång i framtiden skulle behövas till något. Murar du igen hålet blir det mer jobb nu och mer jobb om någon i framtiden vill ha hålet.
Klicka här för att svara
