3 832 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Material till grund från Polen?
Hej allesammans,
Ja då har man köpt tomt och skall nu försöka få in lite av ekonomi på bygget, har läst att man kan spara mycket på materialet vid köp från t.e.x Polen.
Jag har stort behov av allt material, dock själva huset (fritidshus, köper jag i byggsats).
I övrigt skall ett garage byggas tillika sjöbod och friggebod.
Frågan gäller hurvida det går köpa isolering, kantelement, armering, golvvärme-rör etc för själva plattan?.
Vad tror ni kan sparas på detta vid köp från utlandet?.
Huset platta 80kvm
Garagets 77kvm
Mången tack på förhand !,
/ Antetran
Ja då har man köpt tomt och skall nu försöka få in lite av ekonomi på bygget, har läst att man kan spara mycket på materialet vid köp från t.e.x Polen.
Jag har stort behov av allt material, dock själva huset (fritidshus, köper jag i byggsats).
I övrigt skall ett garage byggas tillika sjöbod och friggebod.
Frågan gäller hurvida det går köpa isolering, kantelement, armering, golvvärme-rör etc för själva plattan?.
Vad tror ni kan sparas på detta vid köp från utlandet?.
Huset platta 80kvm
Garagets 77kvm
Mången tack på förhand !,
/ Antetran
Hej Pelle,
Jadå har kollat bland annat där och andra websidor från Polen, dock så hittar man inte de prylarna som behövs för en grundläggning i webbutikerna, (Inte då jag i alla fall).
Kanske någon som varit och köpt "det mesta" för bygget kan svara?.
Tips om hurvida man får ytterligare rabatter vid stora inköp (Bara rent generellt?), jag kommer förmodligen handla för åtminstone 300.000:- .
Tacksam för ytterligare tips !
Jadå har kollat bland annat där och andra websidor från Polen, dock så hittar man inte de prylarna som behövs för en grundläggning i webbutikerna, (Inte då jag i alla fall).
Kanske någon som varit och köpt "det mesta" för bygget kan svara?.
Tips om hurvida man får ytterligare rabatter vid stora inköp (Bara rent generellt?), jag kommer förmodligen handla för åtminstone 300.000:- .
Tacksam för ytterligare tips !
Klicka här för att svara