Hej
började ta bort en gammal garderob i vår villa från 1924 och det va en hål bakom samt någon äldre skiva. Undrar vad det är för material och om man behöver vara försiktig av hälsoskä typ om det innehåller asbest. Bifogar bilder.
började ta bort en gammal garderob i vår villa från 1924 och det va en hål bakom samt någon äldre skiva. Undrar vad det är för material och om man behöver vara försiktig av hälsoskä typ om det innehåller asbest. Bifogar bilder.
Ska tillägga att det är en vägg som gränsar till en bergslagskammin och att den gråa biten ser ut som en skiva som man satt på efteråt
Svårt att säga...
Är den hård som cement? Då skulle det kunna vara asbestcement.
Lägg i sopsäckar och åk till återvinningen.
Våttorka runtomkring där den satt.
Jag skulle inte vara orolig så länge du inte har stått och sågat i den.
Är den hård som cement? Då skulle det kunna vara asbestcement.
Lägg i sopsäckar och åk till återvinningen.
Våttorka runtomkring där den satt.
Jag skulle inte vara orolig så länge du inte har stått och sågat i den.
Ja den grå biten med lite struktur på är hård, blir bara ett litet märke när jag trycker på den med en syl. Kan man låta allt sitta kvar och typ kapsla in det på något sätt? Det är ju ett stort hål som jag vill fylla igen
Ja det vet jag, men den gråa skivan OM det innehåller asbest har den ju ”vittrat” eller något annars hade det ju varit en hel skiva. men jag vill fortfarande inte ha något hål typ gipsbruk för inomhus användning.
Klicka här för att svara




