Hej!
Maten är klar och sonen sitter på sitt rum en våning ned med hörlurar på. Hur kan jag enkelt meddela från köket att det är dags att komma och äta? Jag vill slippa ropa och istället t.ex. skicka en signal från min mobil till en mottagare/lampa på rummet? Eller har någon en annan klurig idé..?
Maten är klar och sonen sitter på sitt rum en våning ned med hörlurar på. Hur kan jag enkelt meddela från köket att det är dags att komma och äta? Jag vill slippa ropa och istället t.ex. skicka en signal från min mobil till en mottagare/lampa på rummet? Eller har någon en annan klurig idé..?
Dra ur proppen till hans dator. Funkade på mig när jag bodde hemma!M Mag1c skrev:
https://www.kjell.com/se/sortiment/...link-wifi-smart-plug-fjarrstrombrytare-p61984
Koppla till en discolampa eller dam(m)sugare.
Koppla till en discolampa eller dam(m)sugare.
Produkter som diskuteras: "smarta verktyg"
Smarta verktyg
Ta hjälp av de här smarta verktygen i ditt nästa byggprojekt. Några av produkterna i den här samlingen är framtagna av medlemmar i vårt forum.
Läs mer
Tillbyggare
· Hallands län
· 414 inlägg
Det finns lite olika system för att styra lampor, automatiskt eller från mobiltelefon. Titta på Philips Hue t.ex.