Hej!

Maten är klar och sonen sitter på sitt rum en våning ned med hörlurar på. Hur kan jag enkelt meddela från köket att det är dags att komma och äta? Jag vill slippa ropa och istället t.ex. skicka en signal från min mobil till en mottagare/lampa på rummet? Eller har någon en annan klurig idé..?

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
T
M Mag1c skrev:
Hej!

Maten är klar och sonen sitter på sitt rum en våning ned med hörlurar på. Hur kan jag enkelt meddela från köket att det är dags att komma och äta? Jag vill slippa ropa och istället t.ex. skicka en signal från min mobil till en mottagare/lampa på rummet? Eller har någon en annan klurig idé..?
Dra ur proppen till hans dator. Funkade på mig när jag bodde hemma!

• Gilla
  • Haha
Crille134 och 10 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ryck säkringen .... :cool:

• Gilla
  • Haha
Crille134 och 4 till
  • Laddar…
Ibland är det dator, ibland Ipad, ibland bok och musik. Att bryta strömmen är enkelt, men det är inte så jag själv skulle vilja bli behandlad. :thinking:

• Gilla
Grävling15 och 1 till
  • Laddar…
Ah herregud, gå ner och säg att maten är färdig.

• Gilla
Patrick Svensson och 4 till
  • Laddar…
Mugmaz wanegardh skrev:
Ah herregud, gå ner och säg att maten är färdig.
Bra försök, men jag vill kontakta från köket.

Jag brukar stänga av modemet.
Det blir ALLTID en reaktion.:cool:

• Gilla
Nirre och 7 till
  • Laddar…
T
Installera ett villalarm då för 20-30tkr så drar du igång det när maten är klar. Koppla in några saftblandare också så är saken biff

• Gilla
Crille134 och 1 till
  • Laddar…
R RapidSledge skrev:
[länk]

Koppla till en discolampa eller dam(m)sugare.
Tack, nu börjar det likna nåt!(y)

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
K knipo skrev:
Jag brukar stänga av modemet.
Det blir ALLTID en reaktion.:cool:
Se ovan ang bryta strömmen.

T Thomas' skrev:
Installera ett villalarm då för 20-30tkr så drar du igång det när maten är klar. Koppla in några saftblandare också så är saken biff
Bra, då får jag ju dit hela familjen på en gång. Möjligen är det ingen som bryr sig om det blir inbrott. :thinking:

• Gilla
Storstadsbo
  • Laddar…
T
Köp en brytare som du sätter i uttaget till en lampa, så slår du på/av lampan några gånger. Borde funka

• Gilla
Mag1c
  • Laddar…
Det finns lite olika system för att styra lampor, automatiskt eller från mobiltelefon. Titta på Philips Hue t.ex.

• Gilla
Mag1c
  • Laddar…
M Mag1c skrev:
Jag vill slippa ropa och istället t.ex. skicka en signal från min mobil till en mottagare/lampa på rummet?
Krånglar du inte till det lite i onödan nu? Människan har väl en egen mobil som din kan kommunicera med?

• Gilla
Nirre och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.