Hej! Jag har köpt ett matbord från trademax. När vi skulle montera den så upptäckte vi att en del är fel. Alltså det går inte att få in skruvarna. Jag har kontaktat trademax och dem kunde bara ge oss ett bord som är längre och som inte passar för vårt lägenhet eller vi kan få ett nytt och samma bord men fast om 4 månader. Vad ska man göra tills dess? Man flyttar in i första lägenhet , ska man vänta i 4 månader på ett matbord som dem har gjort fel. Alltså i produktion. Nu undrar jag om det finns någon som kanske kan hjälpa mig med denna delen av bordet? Kanske någon som kan fixa delen så att skruvarna ska kunna gå in?
Tack i förhand

• Defekt borddel på träbänk med omöjlig skruvmontering vid sidan av en uppfälld Ikea-lådfront.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Defekt del av matbord med omöjlig skruvanslutning på en träyta, inklusive två skruvar och en insexnyckel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Välkommen till ByggaHus!

Du känner ingen som har en gängtapp som passar skruvarna som skall sitta i hålen?

Det går givetvis också att köpa en billig sats gängtappar eller besöka någon mekanisk firma som troligen enkelt kan fixa till hålen så skruvarna går att få i.

Känner inte till någon. Jag bor i Skåne så ska kolla upp om det finns någon firma som kan hjälpa mig med det. Det blir lite svårt när man inte har erfarenhet och då vet man inte heller vilken företag man ska kontakta.
Tusen tack för snabb svar

Åk till Biltema eller något och köp en gängtapp i rätt dimension så löser du det

BirgitS
Plavooka Plavooka skrev:
Jag har köpt ett matbord från trademax. När vi skulle montera den så upptäckte vi att en del är fel. Alltså det går inte att få in skruvarna. Jag har kontaktat trademax och dem kunde bara ge oss ett bord som är längre och som inte passar för vårt lägenhet eller vi kan få ett nytt och samma bord men fast om 4 månader. Vad ska man göra tills dess?
Jag tror att du har rätt att häva köpet, alltså få pengarna tillbaka så att du kan köpa ett nytt på något annat bättre ställe.

Men i väntan på ett nytt bord kan man köpa ett billigt på någon större second hand affär, Myrorna, Röda korset eller vad som finns där du bor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.