Ska snart sätta igång med att bygga ett hus i lera men först vill jag försäkra mig om att byggnadsmaterialet är bra för hälsan.
Hur mäter man radonhalten i lera?
Jag har ju inget "inomhus" ännu så jag kan ju inte mäta med radon-dosor:rolleyes:
 
Jag tror nog att du får vänta tills du har byggt huset innan du kan mäta. Radonet strålar upp från marken och det enda materialet jag känner till som avger större mängder radon är blåbetong. Så länge du inte bygger i det så är det nog ingen fara.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.