20 345 läst ·
110 svar
20k läst
110 svar
Mat att äta i bilen på långfärd
Tack för att du delar med dig av erfarenheterHannuse skrev:
Ja, du tänker faktiskt fel där, det går att köra igång nästar var som helst. 😀
Som du ser så står det på själva gasolpumlan, så det blir inte varmt undertill heller, så du kan ha det på en träbänk.
Eller som här, bara på en grusplan på en parkeringsficka någonstans på vägen.
Men det blir oftast bara mina luncher jag löser så här, snabbt smidigt och billigt.
Middagarna brukar jag försöka att få till i en by eller stad, och få lite social tillvaro, speciellt eftersom jag undviker att tälta.
[bild]
Medlem
· Blekinge
· 12 288 inlägg
Med tanke på dom långa bilköer i Tyskland är det nyttigt att ha med sig rikligt att dricka och äta för 4-6 timmar, och något som lugnar nerverna. Våtservetterna kanske. Med barn skulle jag planera extra noga.
Tänk även på att hjälpa till att forma gator för utryckningsfordon om det blir kö. Om du inte följer reglerna kan det bli dryga böter.
Tänk även på att hjälpa till att forma gator för utryckningsfordon om det blir kö. Om du inte följer reglerna kan det bli dryga böter.
Ska man ner i Europa så finns det lite grejer man ska tänka på också.
Har man cykel bakpå så tror jag bla Tyskland har krav på att om bakljusen täcks delvis så måste man ha extra ramp. Det räcker inte med bakljus, bromsljus och blinkers, även backljus och dimljus ska funka.
Reflexväst, bogserlina, första hjälpen kudde och extra lampor är också krav i vissa länder.
Har man cykel bakpå så tror jag bla Tyskland har krav på att om bakljusen täcks delvis så måste man ha extra ramp. Det räcker inte med bakljus, bromsljus och blinkers, även backljus och dimljus ska funka.
Reflexväst, bogserlina, första hjälpen kudde och extra lampor är också krav i vissa länder.
och snökedjornino skrev:
Ska man ner i Europa så finns det lite grejer man ska tänka på också.
Bästa kan betyda mycket. Jag tolkar det som enklaste och smidigaste som stillar hungern. Då skulle jag säga Frukt kompletterat med bröd eller smörgåsar av valfri typ.Åsa Lund skrev:
Kan valfritt tas med hemifrån eller köpas i lämplig välsorterad butik.Åsa Lund skrev:
Gillar man hamburgare kan man köpa vanliga av typen "hamburgare" utan en massa sås och sallad och ta med i tillräckligt antal. De håller sig hela vägen. Väldigt enkelt och praktiskt.
Klicka här för att svara